Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2016.09.18. 11:34 emmausz

Ők adnak nekem témát

Asztalomon néhány papírfecni, egyik oldalukon nyomtatott szöveg, amelyeknek a hátuljára firkantom hirtelen támadt ötleteimet, hogy katalizátorai legyenek napi posztomnak. Baj akkor van, most is, amikor a témák jegyzékét olvasva azt látom, hogy valamennyiről írtam már. Ismételni nem akarom magamat, új témát pedig nem adnak.
Megértek a kidobásra.
Egyiken ugyan látom, hogy a nyáron mi is történt?
No, nézzük csak.
Mint ismeretes, vejem, Fr. aktív valaki, és rendszerető. Így fordult elő, hogy rendet csinált az általuk is lakott szobában. Aztán ők elmentek a Palatinusra, én meg kerestem fél napig az olvasószemüvegemet. Nagyon elegem lett az eredménytelen kutatgatásból, s mivel értelmes helyeken nem találtam, rövid fohászt intéztem az Égbe, hogy segítsen Mária, mert nekem nincs épkézláb ötletem a szemüveg hollétét illetően. Még be sem fejeztem a mondókámat, amikor egy polcra esett a tekintetem. Ott volt.
Idő se kellett megtalálásához.
Két észrevétel:
1. Írás közben jutott eszembe, amikor odáig jutottam: „értelmes helyeken nem találtam”, hátha valaki azt gondolja, hogy a fejem tetején kerestem mindhiába.
2. Karinthy egyik krokija arról szól, hogy valaki megzavarja a kávéházban. Feltartja, s ennek a mozzanatait az író feljegyzi. Majd részletesen kidolgozza ezzel a címmel: Ő ad nekem témát. Nos, ilyen nekem ma a sok slágvorttal összefirkált fecni. Ők adnak nekem témát, avagy ők maguk a mai nap témája.
Ezekiel 9. fejezet
A büntetés
Akkor hangosan felkiáltott a fülem hallatára: „Gyertek elő, város ostorai! Mindegyiktek tartsa kezében öldöklő szerszámait!” És lám, megjelent hat férfi a felső kapu felől... Közülük az egyik férfi fehér ruhába volt öltözve, oldalán meg íróeszközök voltak. Beléptek és helyet foglaltak a bronzoltár mellett. Izrael Istenének dicsősége a kerubokról, ahol volt, a templom küszöbéhez szállt. Ekkor a fehér ruhába öltözött férfit hívta, akinek íróeszközök voltak az oldalán ..., így szólt hozzá: „Járd be a várost, járd be egész Jeruzsálemet, és jelöld meg kereszttel azoknak az embereknek a homlokát, akik siránkoztak és bánkódtak a szörnyűségek miatt, amelyeket művelnek benne.” A többieknek meg ezt mondta a fülem hallatára: „... járjátok be a várost és pusztítsátok! Ne nézzetek rá irgalommal és ne könyörüljetek rajta! Öreget, ifjút, szüzet, gyereket és asszonyt egyaránt öljetek meg, és irtsatok ki mindenkit! Akinek azonban kereszt van a homlokán, azt ne bántsátok! Szentélyemmel kezdjétek!” ... Azok elindultak, bejárták a várost és pusztítottak. ...én így kiáltottam: „Jaj, Uram, Isten, teljesen el akarod pusztítani Izrael maradékát, amikor rázúdítod haragodat Jeruzsálemre?” „Izrael és Júda házának igen nagy a gonoszsága, az ország tele van vérrel, s a város törvényszegéssel... számon kérem rajtuk útjaikat.” ...a fehér ruhába öltözött ember ... jelentette: „Megtettem, amit parancsoltál.” Közöm. Aki nem volt megelégedve a hamisságokkal, az megmenekült, a többiek elpusztultak. A képlet viszonylag egyszerű. Az élet szeretet, s az igaz értékek mentén viszi az életet lelkiismeretünk. A talmi kihullik a rostán, elvész, megsemmisül, hiszen nincs benne élet. 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr3311718451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása