Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2016.11.17. 10:56 emmausz

Telünk rosszkedve

Elkészült a korábban megtört Mitsubishi Colt. Már csak el kell menni érte. Így lesz. Ma a meteorológus bezengte, hogy hidegfront van, az erre érzékenyek fejfájással számolhatnak és vérnyomás-ingadozással. Utóbbi azért „kellemes”, mert azt még nem találta fel a farmakológia, hogy egy gyógyszer vérnyomás-korrekciót hajtson végre, vagyis ha felmegy, lehúzza, ne is engedje felkúszni, de ha leszaladna, gáncsolja el futtában és tartsa 120-on minden körülmények között, sőt ellenére. Hallottam ugyan arról, hogy a méz éppen így működik, de tapasztalatból mondom: nem igaz. Még jó, hogy nem azzal áltatnak, hogy olyan vérnyomást produkál, amilyet tetszik akarni.
Az előzőek miatt lehet, hogy nem iszom több kávét ma, inkább elbóbiskolok, ha muszáj. Fejfájásra pedig jó, bár a zöld teát favorizálják ugyanezért sokan. Egyszer próbálkoztam vele. A fél éjszakát ébren töltöttem. Inkább nem élek vele.
***
Néhány újólag felbukkanó -li végű a gyűjteménybe:  dribli – csel, absnicli – vagdalék, binokli – szemüveg.
Ízelítő az Ozeás 11. fejezetéből:
Az Úr számon kéri a nép szeretetlenségét
Gyermek volt még Izrael, amikor megszerettem, Egyiptomból hívtam meg a fiamat. De minél jobban hívtam őket, annál inkább eltávolodtak tőlem:...Efraimot a karomon hordoztam; ... Puha kötelékekkel vonzottam őket, a szeretet kötelékeivel. Olyan voltam hozzájuk, mint aki arcához emeli a csecsemőt; lehajoltam hozzá, enni adtam neki. Visszatér Egyiptom földjére, Asszíria lesz a királya, mert nem akarnak megtérni. Kard járja be városait, megöli gyermekeit és elpusztítja erődeit.

Isten megbocsátó szeretete
...
Hogyan vethetnélek el, Efraim, hogyan hagyhatnálak el, Izrael? ...Szívem elváltozott, egész bensőm remeg. ... Isten vagyok, nem ember; a körödben élő Szent, és nem szeretem a pusztítást.

Visszatérés a fogságból
Az Urat fogják követni..., és visszatelepítem őket házaikba – mondja az Úr. Közöm. Megdöntöttem azokat a sorokat, amelyeket máig alkalmaznak lelkigyakorlatokon. Isten gyengéd szeretetének plasztikus kifejezései. Isten hívja választottait, de azok távolodnak. Az Egyiptomból hívtam meg a fiamat krisztusi előkép. Ő nem távolodott el Isten hívásától, hanem engedelmesen közeledett hozzá, színről színre kommunikáltak egymással, egylényegűeknek bizonyultak, bizonyulnak.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr6111968741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flora/ro 2016.11.17. 19:49:43

Az ember fia (és lánya) mindenféle jó tanáccsal el van látva, melyek sajnos néha ellentmondanak egymásnak és a valóságnak is...
süti beállítások módosítása