Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2016.11.19. 06:42 emmausz

A hajnali gyors

Tegnap Szombathelyre utaztam vonattal. Mivel nem kívántam átszállni, olyannal utaztam, ami ennek megfelel. Ez pedig egyetlen járat volt a Déliből induló Veszprém-Celldömölkön áthúzó vasút.  
Hajnalban keltem, még mosták a lépcsőházat. A HÉV-hez menet csak kér fickóval találkoztam, két hajléktalannal, akik az enyhe éjszakát egy padon tölthették. Az újságos bódé már nyitva volt.  Nagyon iparkodtam, épp elértem egy induló HÉV-et. A péküzletben vettem két nagy(ra fújt) tepertős pogácsát. Igen, kettőt, mert a feleségnek is vettem. Nem tehetek róla, hogy ő otthon maradt. Ezeket a Déli pu-on felfaltam. Lehorgonyoztam egy padon. Reggeli után feltűnt, hogy a kiírás szerinti 4-es vágányon csak egy sötét szerelvény áll, az is üres az indulás előtt 15 perccel. Egy ott álló kalauztól megkérdeztem, hogy a négyesről indul-e a szombathelyi gyors. Mire ő: Nem, az ötösről. Annak is az elején áll az a két kocsi, amelyet oda irányítanak.  Igaza volt. Még ó, hogy nem tartottam ki öszvér módjára vélt igazam mellett. Máig ott ülhetnék a négyes vágány mellett.
Maga a vonatút hozott érdekességeket. Szépséges napfelkeltét, 40-50 km-es etap megtételét változó erősségű ködben, és a múltból felsejlő állomásneveket. 69-től 71-ig voltam baka, amikor is vasárnap este indultunk vissza a pápai laktanyába a celldömölki „színházi” gyorssal. Azóta nem jártam a vonalon, mégis tudtam, hogy Várpalotára értünk, majd Öskü, Hajmáskér, Veszprém (meglepett, hogy milyen kicsi állomása van), Ajka, Devecser, Boba és Celldömölk következik. (Sokat láttuk a Sághegyet a vonatból, ahová egykor rendre hajnal körül érkeztünk). Készítettem is fotókat erről a Ság(Somló)hegyről, amely a Badacsonyra emlékeztet. Visszatérve az állomásnevekre elcsodálkoztam azon, hogy mennyire bennem maradt a megállók egymásutánja. Tudtam, hogy minek kell következnie. Celldömölkön láttam egy szép és legendás 424-es gőzmozdonyt. Messziről láttam a kéttornyú templomot, és az jutott eszembe, hogy soha nem érintette lábam Celldömölk földjét. Hány olyan kisebb-nagyobb város van az országban, ahol nem fordultam meg soha.       
Ízelítő az Ozeás 13. f.-ből:
A bálványimádás büntetése
Efraim ... vétkezett Baállal, ... Borjakat csókolgatnak az emberek. Ezért olyanok lesznek, mint a ... szérűről tovasodort pelyva, és mint a kéményből kiáramló füst.

A hálátlanság büntetése
Én vagyok az Úr... szívük felfuvalkodott, úgyhogy megfeledkeztek rólam. Ezért olyan leszek hozzájuk, mint az oroszlán...

A királyság pusztulása
.. Azt mondtad: „Adj nekem királyt és fejedelmeket!” Adtam neked királyt haragomban, de elveszem indulatomban.

A pusztulás elkerülhetetlen
...Halál, hol van a mérged? Alvilág, hol a fullánkod? Elrejtőzött a részvét szemem elől. Efraim növekedni fog, de jön a keleti szél... kiapasztja forrásait, elpusztítja földjét és minden drága kincsét. Közöm: Pál apostol innen idézi utóbb? Halál, hol a te fullánkod? Igaz, hogy ő a feltámadásra céloz kijelentésével. Korunk bálványimádása hatalmas és átható. Nagyon észnél kell lennie annak, aki ki akarja vonni magát ebből a trendből.  

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr9911972996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flora/ro 2016.11.19. 08:26:53

Nekem viszont nagyon is ismerős Celldömölk, Boba még nyári vakációim idejéből dunántuli nagyszüleimnél! Nomeg a Somló, ahol többször jártam és a Sághegy is Bobához közel, ahol a családnak kis szőleje volt...

emmausz 2016.11.19. 12:04:38

Szép helyen laktak. Szemnyugtató ez a táj.
süti beállítások módosítása