Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2017.05.09. 10:15 emmausz

Jönnek-mennek a szavak

Minap egy idős hölgy kezében látom a csaknem elfeledett stiftet. Szőlőzsírral kente meg ajkát. A rudacska gyerekkoromba visz vissza, amikor még keménypapírból lehetett előhozni a nevezett bőrfinomítót. Később műanyagba csomagolták, és felirata szerint ajakír a neve.  Fogalmam sincs, miért éppen szőlőzsír volt a neve korábban. Olyan retro ez, nemde? Az értelmező szótár még emlékszik a névre.
Nevek nemcsak hullanak, hanem keletkeznek is.
Fiúunokáim nagyon szeretik a szőrös husit.  Rá nem jöttem volna magamtól, hogy ezen rántott szelet, bécsi szelet, a vínersnicli értődik.

Már említettem a világnéző értelmű szót, Levi szerzeménye, a drón értendő rajta.  
Ennek a mintájára neveztem el a zengőlegyet biodrónnak.
Ízelítő a János 10. f.-ből:
A jó pásztor
„Aki nem a kapun megy be a juhok aklába, ... az tolvaj és rabló. A kapun megy be a juhok pásztora. A ...juhok megismerik a hangját. Nevükön szólítja juhait, ...előttük megy, s a juhok követik, mert ismerik a hangját. ...: Én vagyok a juhok számára a kapu... Aki rajtam keresztül megy be, üdvözül,... Én azért jöttem, hogy életük legyen és bőségben legyen. A jó pásztor életét adja juhaiért. A béres ... nem törődik a juhokkal. Én ...ismerem enyéimet, és enyéim is ismernek engem, mint ahogy az Atya ismer engem és én ismerem az Atyát. Életemet adom a juhokért. De más juhaim is vannak, amelyek nem ebből az akolból valók. ... egy nyáj lesz és egy pásztor. odaadom az életemet, ... van rá hatalmam, hogy odaadjam, és van rá hatalmam, hogy visszavegyem. E beszéd miatt ismét szakadás támadt a zsidók között

VI. A TEMPLOMSZENTELÉS ÜNNEPE
Jézus Isten Fiának nevezi magát
zsidók: ...Ha te vagy a Messiás, mondd meg nekünk nyíltan.”„Mondtam már, de nem hiszitek. A tettek, amelyeket Atyám nevében végbeviszek, tanúságot tesznek mellettem. Mégsem hisztek, ... én és az Atya egy vagyunk. A zsidók... meg akarták kövezni. Jézus: „...Melyik jótettemért akartok megkövezni?” „Nem jótettedért, hanem a káromlásért, azért hogy ember létedre Istenné teszed magadat.” Jézus: meg van írva ’Én mondtam: istenek vagytok?’ Ha már azokat is isteneknek mondta, akikhez az Isten szólt, és az Írás nem veszítheti érvényét, akkor hogy vádolhattok ... Ha Atyám tetteit viszem végbe, higgyetek ... a tetteknek, hogy lássátok: az Atya bennem van s én az Atyában...

Jézus átkel a Jordánon
...keresztelő János ugyan egyetlen csodát sem tett, de amit mondott Jézusról, az mind igaznak bizonyult. És sokan hittek benne. Közöm. – Allegória az akolról, az ajtóról, a pásztorról, a béresről. Világos minden képi megfelelés. Nem kell magyarázni. A jó Pásztor életét adja juhaiért. – A zsidók ismételten kérik Jézust, hogy vallja meg, valóban ő-e a Messiás. Megvallja, erre meg akarják kövezni, de még nem jött el az ő ideje. Az a képtelenség áll elő, hogy azt akarják megkövezni, aki maga a „szegletkő”, s akinek földi helytartója Péter, Kéfa, a szikla. Mit akartak, mit reméltek? Jézus azt mondja, aki erre a kőre esik, összezúzza magát, s akire ez a kő ráesik, meghal. Mire nyilvános működése három éven át folytatódik, olyan alapot vetett az őt követő közösségnek, amelyet nem tudtak se lerombolni, se elgyengíteni. Minden támadás erősítette a közösséget. Mondják, magasabbra ugrik az a gumilabda, amit l a földhöz vernek. És még: Teher alatt nő a pálma. A megnyesett fa kizöldül.    

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr4512492481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Klári Bodó 2017.05.09. 22:03:35

Elbűvölő. Szeretnék még tíz évet az élettől, hogy megtudjam, hová jutott a szóalkotó Levi unokád. Addig is, amíg nem tud írni, jegyezd föl a találmányait. Kérlek!
süti beállítások módosítása