Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2020.02.15. 03:33 emmausz

Hátulról mellbe

Az anagramma keresztrejtvényhez (FülesBagoly) tartozik vízszintesen 13 db két-két négybetűs megfejtendő, és a helyesen megfejtett párok anagrammájaként a 13 ömlesztve megadott nyolc-nyolc betűs meghatározás. Ha kész vagy velük, akkor immár rájuk merőlegesen két oszlopban találsz egy poént, aminek az előzményét a rejtvény fölött megadják. Na, hát ez nagyon bonyolult. Töröm is megfejtéseken sokat a fejemet. Általában sikerrel. A sorok, oszlopok részeredményei egymás megtalálását segíthetik, különösen is akkor, ha kitalálom, minek kellene a poénnak lennie.
Az utolsó havi füzetben található anagramma-rejtvény erősen megizzasztott. Adva a vicc eleje: 
- Jean, az imént leejtettem egy öngyújtót, vegye fel.
- Sajnos, nem látom, uram!
- …
Nekifogtam a kásahegynek, és a részekből sikerült olyannyit megfejteni, hogy kikövetkeztettem a poént belőle:
- Sebaj, majd ledobok egy másikat.
Ez a megoldás.
A megoldásból visszakövetkeztettem, hogy a részfeladványokban milyen betűknek kell szerepelnie. Ezekből pedig kitaláltam az ömlesztett nyolcbetűsöket. Így jutottam el ahhoz, hogy milyen betűk között keresgessek a négybetűsöket illetően. Két soron megmutatom:
Adva 1. piszok 2. Amerikai filmszínésznő. (Jessica) a piszok megoldása még csak KOSZ, de fogalmam nem volt róla, hogy egy filmsztárt hogy hívnak. (Ő se tudja, hogy engem minek neveznek.)
Az ömlesztve sorok közül a vagdal 8 betűs megoldása szükségeltetett. Ehhez segítségül reméltem a KOSZ helyességét, s helyesen következtettem rá, hogy megoldás lehet a KASZABOL. Akkor viszont a sztár neve alighanem ALBA
A második négybetűsök 1. Fr. város a Moselle partján. (tudta fene) 2. …bácsi (Balzac). (Nem rémlik) Maradt a nyolcbetűs Perspektíva megfejtéséhez két betű, amit az oszlop adott. ..E…O..  Azt gondoltam, hogy megfelel neki a SZEMPONT. Így jutottam el ahhoz, hogy a fr. város METZ lehet, mert bevillant, hogy Balzac bácsija ezúttal nem Goriot apó, hanem PONS bácsi. S lőn.       
Ha logikám ennyire eredményesen működött volna ezelőtt ötven évvel, akkor nem vágnak ki a főiskolán statisztikából kétszer is, mert megoldottam volna a feje tetejére állított és hiányosan megadott számsorokat.
Talán így is lett volna, de a drukk erősebbnek bizonyult, mint kellett volna.
Ma egyébként ennek semmi jelentősége nincs.
Sose akartam statisztikus lenni.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr6115475302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása