Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2022.01.30. 13:45 emmausz

Nosztalgia

Képzeljétek, mi történt velem?
Nemsokára lemezjátszóm lesz.
Nem a legjobbat vettem, de megfizethető áron. Egy szabálytalan parkolás taksájába került (30 000 ft manapság).
Hogy miért tettem?
Történetesen lementem a garázsba, s három hatalmas terményes szatyrot találtam dugig tömve fiatalkorunk lemezeivel. Kb. 100 db -ot. Csak a műfajokat sorolom:  Sok-sok mese, jazz, pop, incl. Beatles lemezek is, népzenék, táncház, Komolyzenei művek, Keith Jarrett, Toldi Bástival s hasonlók.  Fama est, hogy a plasztiklemezeknek nagy divatja lett. Súlyos pénzeket fizetnek értük.
Belehallgatás a múltba, bennem szép emlékeket idéz. Ezért vállalom a recsegő, de valahogyan élőbb zene elővarázslását. Azt értem rajta, hogy a lemezjátszó korongján még forog a lemez, és ettől valahogyan emberközelibb lesz, mint a patikatisztaságú CD, amelynek kétségtelen előnyei is vannak. Pl. nem olyan sérülékeny, lett lévén a D-t zárt tér veszi körbe lejátszáskor. Lehet ugrálni a számok között, nem serceg-ropog, csak muzsikál.
Deviszont (sic!) a megrendelt lejátszó mellett szól, hogy van USB-csatlakozása, s a különféle technikák közötti átjárást teszi lehetővé.
Pendrive-ra vehetem a lemezeket, hallgathatok rádiót 40 programozható állomással, mutatja a pontos időt nagy digitális kijelzője.
Ébreszt, ha akarom, s nem ébreszt, ha azt akarom.
Lejátssza a CD-t, az LP-t, s ha jól sejtem, mindazt is, amit a pendrive-ra tettem.
***
     A csapos kontra pszichiáter balladája
Gyerekkorom óta tartok tőle, hogy  éjszaka valaki van az ágyam alatt. Így hát elmentem egy pszichiáterhez, és azt mondtam neki:
Problémám van. Valahányszor lefekszem, azt gondolom, hogy van valaki az ágyam alatt. Félek. Azt hiszem, előbb-utóbb megőrülök. 
- OK. Kezeltesd magadat nálam egy évig - mondta a pszichiáter. – Gyere hetente háromszor, és beszélgessünk. Meg kell tudnunk szabadulni ettől a félelmedtől.
- Mennyibe fog ez nekem kerülni?
– Nyolcvan dollár vizitenként – válaszolta a pszichiáter.
– Majd alszom rá – mondtam.
Hat hónappal később a pszichiáter találkozott velem az utcán. 
– Miért nem jöttél el hozzám a félelmeidet kezeltetni? – kérdezte.
- Nos, nyolcvan dollár egy látogatás, az heti három alkalommal egy éven keresztül 12 480 dollár. Egy csapos meggyógyított 10 dollárért. Hogy ennyi pénzt megspóroltam, annyira boldoggá tett, hogy vettem egy új csodaautót, egy Land Cruisert.
- Nahát! Megkérdezhetem, hogy hogyan gyógyított meg a csapos?
- Azt mondta, hogy vágjam le a lábakat az ágyról. Így most nincs alatta senki!"
***
Ps. Én nem lettem ennyire boldog a talált lemezek miatt, ezért csak egy rádiós lemezjátszót vettem.

 

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr6616961610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása