Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2022.05.03. 10:37 emmausz

Két szék között a pad alá

Hosszas életem során legalább öt szék tört össze alattam.
- Először egy kerek pilleszék. A neve is mutatja, hogy könnyű, kevés anyagból van. Könnyű volt vele elbánni. Kónuszos része igen sérülékeny. Elég csak kibillenteni álló helyzetéből, hogy megadja magát.
- Egy műanyag szék lába azért tört ki alattam, mert kánikula idején ültem a karosszékbe, és a hőre lágyuló műanyag elgörbült, eltörött. A rakásolható székeket azóta kettesével összepasszítom, és kettőre ülök. Így elbír minden további nélkül.
- A Trabant első ülése roppant kényelmes, de a mozgatható háttámla és az ülőrész kapcsolata gyenge. (Vagy én vagyok nagyon erős.) Mindenesetre nem mammut méretre van méretezve. Egyszer alattam megadta magát racsnis szerkezete.  
- A jezsuita szerkesztőség sok bútort költöztetett haza Nyugatról. A Sodrás utcai olvasóteremben a keményfa-lécekből összeszerkesztett székek az idők során szétszáradtak. Egyszer a folyóiratpolcok előtt álló székre ültem, és az annyi darabra törött szét alattam, ahányból készült. Eséskor fölrúgtam az újságos polcokat is, így aztán nem is tudtam hirtelenjében, hogy előbb az aprófát szedjem-e össze, vagy a polcot hozzam rendbe, szortírozva a sajtótermékeket. (Ezt a széket egyébként a rend alkalmazottja újra enyvezte, összerakta.)   
- Ugyancsak a szerkesztőségben történt, hogy a Kanadából konténerben hazaszállított vas- és műbőrkombinációjú karosszéket én örököltem meg. Évekig ültem a forgó, billenő-ülőkés, kényelmes alkalmatosságon.  De ez a szék is ebek harmincadjára került. Öt lába hegesztve kapcsolódott a függőleges tengelyhez. Ám az egyik hegesztés elengedett. Nagyot reccsent alattam az alkotmány, egyik lába kitörött, én meg padlót fogtam. Mindenki engem sajnált, pedig a szék ment tönkre. Nekem semmi bajom nem lett. (A szék utóélete: Elraktam a lomtárba, hogy hátha meghegesztik, hiszen javítható volt. Nem így történt. Lomtalanításkor kidobták. Sajnáltam.)
- Minden korábbi eset azért aktualizálódott bennem most, mert minap egy összecsukható szék (sogenannter Klappstuhl) csuklott össze alattam. Előttem is nagy súlyú ember ült rajta, de tán emelkedett lelke óvta meg attól, hogy összeomoljon alatta az alkotmány. Az én súlyos egyéniségem alatt viszont megtört – szó szerint.
***
A székely bemegy a családjával a városba, egy szállodában vesznek ki szobát éjszakára.
Éppen a fiával bámészkodik a székely a hallban, mikor felfigyel egy középkorú molett nőre. Az megnyom a falon egy gombot, kinyílik egy ajtó, a nő belép. Az ajtó becsukódás után fél perccel újra kinyílik, és egy fiatal, karcsú nő lép ki. Erre a székely megszólal:
- Áron! Hozd anyádat!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr8717822637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása