Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2022.05.05. 11:54 emmausz

Győzelem

Este megnéztem a Real Madrid MCI. foci elődöntőt. Mivel hozzám a RMA stílusa áll közelebb, nekik drukkoltam. Az előző meccsen kikaptak 4:3-ra. Ezzel a hendikeppel indultak csatába. Kaptak hozzá még egy gólt. Na, itt kapcsoltam ki a tévét. Nem kívántam végignézni kivégzésüket.
Kár hogy így tettem. A 90. és a 91. percben kiegyenlítettek 5:5, majd kiváló csatáruk, Benzema egy 11-essel a RMA javára döntötte el a meccset. Csaknem hihetetlen teljesítmény az övéké. Hiszen végig pörgős futballt játszott mindkét erős csapat.  

A RMA játssza majd a döntőt a Liverpool ellen.
Meg kellene nyerniük a bajnokságot.    
***
Ma én is jó voltam. Csúcsot döntöttem. A szózat játékban a második lépésben hoztam a megoldást. Ilyen még nem volt.
***
Á. unoka ma előérettségin vesz részt ma. Angoltudásáról számol be. Érdeklődve várom az eredményt. (középfokú…?)
Az érettségi füstje mindmáig nagyobb, mint a lángja. 1965-ban nagyon reméltem, hogy eltörlik egyszer s mindenkorra. Nem tették. Ha visszagondolok, arra jutok, hogy jelentősége még inkább csökkent.
Én pl. töriből a II. vh.-ból vizsgáztam, sorolnom kellett a náci vezéreket. Na és?
Matekból a szögfüggvények összeadásának igazságait kellett ábrázolnom a táblán. Na és?
Oroszból azt fejtegettem, hogy Gorkij hogyan vonzódott az olvasáshoz, (mécses v. holdfény mellett olvasott.) Na és?
Magyarból három eposzt kellett értelmeznem keletkezésük tükrében, és elemeznem írói módszereik összehasonlításával. Megtettem. Na és?
Ha megkértek volna, hogy cseréljem le egy autó rendszámtábláját, felsültem volna.
Ha megkértek volna, hogy egy vállalat könyvelésének mik a sarokpontjai, álltam volna, mint szamár a hegyen. Lehet, hogy azt se tudtam volna megmondani, hogy mennyibe kerül egy csomó retek.

Tartok tőle, hogy ma sincs ezt másképpen.
Érettségivel nem lehet sokra menni.

Van virág, van osztálydíszítés, van ballagás, van szerenád a tanárok ablaka alatt, van bankett, van ének (filíííszter leeeszek maaagam is), van iskolazászló-átadás, van érettségi szalag, van tabló és beverklizett vizsgatételek. Van egy csomó szerveznivaló, van érettségi elnök, van jószándékú szemhunyás az esetleges bakik tusolására.
Talán menedzsernek való az a sokféle elméleti tudás, ami a gimnáziumi évek során  a diákokra ragad a gimnáziumi évek során.
Ha eltörölnék, nem sokan siratnák meg.
 

komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr2917824405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása