Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2007.03.04. 16:10 emmausz

REFORM

Napihír, hogy március 4-től 24 szárnyvonalat likvidálnak a vasútvonalak közül. Ezek között szerepel az én életem egyik vonala, a Pápa Tatabánya között közlekedő személyvonat. (Egészen eddig nem gondoltam rá, hogy Pápa is és Tata-bánya is apát tartalmazó szó. Egyiket ugyan a servus servorum, a római pápa használja, a másikat mindenki, de zömmel nagyapa értelemben) 1970 és 71 között havonta egy-két alkalommal erre utaztunk haza pénteki napokon, amikor én még Pápán szolgáltam. Nyitott peronú kocsik közlekedtek, fapadosak, erősen dohányszagúak és a gőzmozdony kátrányától, szénporától áthatottak. Ezen a vonalon néha hatalmas hó látszott két oldalt, s egy alkalommal egyikünk tányérsapkáját messzire repítette a szél, mikor átmentünk egyik vagonból a másikba. A fickó öt percen belül sapkát lopott magának. Valaki mégis kénytelen volt sapka nélkül közlekedni, s besurranni a kerítésen keresztül visszajöttében a laktanyába, mert büntetés járt a sapka nélküliségért. Ezen a vonaton kezdett hidegen lenni, mikor is egy karatés mozdulattal állon vágtam az ablakfelhúzó fémkilincset, mire nagy ívben elrepült a kilincs, de az ablak jottányit sem mozdult. Pedig nem semmi fém volt, vagy egy centis átmérőjű kallantyú. (Tudom, egyszer már leírtam az esetet. [mert hülye azért nem vagyok])
Most hát vége a dalnak. Búcsúztatják Pápa felől indulva sorra az állomások. Pápa (ahová hajnalban megérkezve italautomatából ittuk a 2 forintért kapható gőzölgő kakaót) – Pusztagyimót – Nagygyimót – Ugod (ahol a lőtéren 21 köregységet lőttem, s ahol Csipszer honvéd is lőtt. Ő egyik szemével a futó alakot nézte, a másikkal a csapott célgömböt, és ellőtte a domb tetején lévő zászló nyelét.) – Franciavágás (ami nagyon előkelően hangzott) – Pápateszér – Bakonytamási – Gic-Hathalom – Románd (ahol tompán sikkant a kerék, talán fékezett. S ahol be-becsapott a mozdony füstjének záptojás szaga.) – Veszprémvarsány – Lázi (aminek soha nem értettem a jelentését) – Tápiószentmiklós – Bakonybánk (nagy vastagságú havak hona) – Bakonyszombathely – Kisbér – Ete – Császár – Szák-Szend – Dad – Kecskéd – Környe (ahol Szommer honvéd kiszállt, mert itt lakott) – Bánhida (ahol szocialista erőmű működött. Olvasókönyvünkben szerepelt ez az időmértékes címsor: A bánhidai erőmű.) – Tatabánya (Ahol egy kötekedő, részeg bakát úgy szájon talált a lyukasztójával a szintén kötekedő kalauz, hogy amaz menten kiköpte a fogát. És ahol átszálltunk Pest felé. És ahol vettünk fejenként két-két lángost, s egyszer alaposan megfeküdte a gyomromat. Talán azért, mert hideg volt már, s ráfagyott a zsír vagy olaj, nem tudom, melyik a kettő közül.) (N.b. A vonalak kiiktatása a forgalomból újabb évekre elláthatná a Zászlónk c. lapot témával, ahol is a kisvasutakról cikkezik kedves írásokkal Guba József évek óta.)
A 24 vonal megszűntét kormányreformnak nevezik. Az is, amennyiben a reform szót visszaalakítás értelemben használom. De hát akkor meg félmunkát végeztek, mert még maradtak kiirtható vonalak. Ha tényleg visszaalakításról volna szó, így kellene folytatni:
A vonalak villamosításának megvonása,
a 424-es vonatok üzembe helyezése,
Petőfi Száz vasútat ezeret kezdetű versének visszavonása,
A lóvasút visszavonása,
Vissza a lovasfutár-szolgálathoz
Vissza a két lábon való járáshoz,
Visszatérés a fára,
Az élet keletkezéséhez,
A kezdethez, amikor Isten teremtette a Földet.
Re-reform: Megjegyzem, hogy Európa nyugati felén a TGV-t leváltó vasúttal kísérleteznek, mely az óránkénti 550 km/h-s sebességet éri el.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr685167446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása