is volt éves szelvényem. Januárban kitöltöttem, év végén eldobtam.
Idén vége a jó világnak. Amit egyszer kellett kitölteni évente, most
havonta. Tépkedhetem az újabb havi szelvényt egy nyomtatott blokkból,
cserélhetem ki a lejártat az újabbal. Azért csuklózik mindenki, mert
korábban néhányan elhagyták éves bérletüket. Ha ez épeszű újítás,
akkor továbbfejlesztését javasolom: Nyomtassanak öntapadós kivitelű
napi szelvényeket. Sokkal praktikusabb, ha mindenki naponta cseréli a
tikettet, így bármelyik nap elveszítheti bérletét gond nélkül,
másnapra már ott az újabb tikett, csak igazolványt kell cseréltetnie.
Csak ki kell tölteni naponta a bérlet sorszámát, kicsi vattacsomóval
lebenzinezni a régit, helyébe ragasztani az újat. És kész. Jó az
utasnak, mint bizonyítottam, jó a társadalomnak, mert új munkahelyeket
létesít: megnő az igény a mosóbenzin és a vattalabdacsok iránti
kereslet. Mivel értelmes elfoglaltság úgysem akad, unaloműzőnek is
kiváló ez a napi program. És most lépjünk tovább.
Ma reggel a tévéből az csurgott ki, hogy a gépjárművek kötelező
biztosításáról szóló befizetéseinek a csekkje nem elegendő annak
igazolására, hogy a tulajdonos kiegyenlítette az idevonatkozó állami
sarcot, hanem a biztosító visszaigazolása is szükségeltetik, mert
hiányában büntetésre számíthat az autós.
Korábbi hír, hogy szmogriadó esetén az a kocsi, amelyik aznap nem
közlekedhetne, de mégis megteszi, 100 000 forintra büntethető.
Még korábbi pletykaszintű hír, hogy a városi közlekedésből kiirtandók
a dízelüzemű kocsik, s a legújabbak egyike, tervezik, hogy a tíz évnél
régebbi autók a közlekedésben nem vehetnek részt. Közbevetem, hogy ez
idő szerint a BKV buszok átlagéletkora 23 év, szemben a nyugaton
futkosók 3-4 évével. Ezek cseréjéről viszont nincs szó.
Közlöm még, hogy ezekkel a tervezett intézkedésekkel párhuzamosan az
adásvételi szerződés mellé kötelező tízezres nagyságrendű pénzért
eredetvizsgálatot végeztetni, az új kocsik után regisztrációs díjat
fizetni, évenként beállíttatni az emissziót kb. 8000 forintért, ha
garázsod van, építményadót fizetni, ha van, ha nincs, súlyadót
fizetni, ha akarod, ha nem a benzin árában útfenntartási adót fizetni,
és még sorolhatnám, de nem akarom.
Őrült ötletekből tehát nincs hiány, csak mi meg ne bolonduljunk tőlük
végképp. Mondjuk páros napokon páros lábbal kelljen ugrálni,
páratlanokon féllábon. Páros napokon csak a férfiak közlekedhetnek,
páratlanokon csak a nők. Az utcán köteles minden munkavállaló nyitott
szemmel átkelni az úttesten, a nyugdíjasok pedig bekötött szemmel.
Mondjam még? Nem teszem, mert komolyra veszik.
Karinthy viccből írta közlekedési reformokról szóló krokijában, hogy a
HÉV-eknek vegyék le a kerekeit, padlójába fúrjanak lyukakat, azokba
beleállnak az utasok, és a kialakított fogantyúkat megmarkolva
megemelik a szerelvényt. A talpfákon ugrálva sietősen haladnak vele.
Javasolta még azt is, hogy vezessenek a fogantyúkba áramot, akkor az
utasok teljesítménye megsokszorozódik, mert fel lesznek villanyozva.
Javasolja még utóbb, hogy legegyszerűbb, ha a polgárok naponta
bemennek az önkormányzatba és kérnek két-két pofont.
Vigyázni kell a tréfákkal, mert komolyan veszik a humortalan
bürokraták, és talán tényleg azt hiszik, hogy csakugyan jót tesznek
ezekkel a sanyargató őrültségekkel.
Utolsó kommentek