Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

• exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

• exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2008.09.27. 10:00 emmausz

Közlekedünk

POST

Váz alatt.
Váz alatt nem lehet biciklizni. Gyerekkorunkban mi mégis megtettük. Mindig férfi biciklink volt, melynek a váza egy vízszintes csővel merevíti a kerékpárt, hogy össze ne csukoljék. Amíg meg nem nőttünk férfi méretekre, addig „nem értük fel a nyerget”. Ám biciklizni sokkal hamarabb szerettünk, minthogy megnőttünk volna. Maradt a felemás megoldás, jobb lábbal hajtottuk a jobb pedált, bal lábunkat pedig átdugtuk a vázon (a háromszögű csőelemek között) a túloldalra, és mint a bénakacsa, tartottuk egyensúlyban a biciklit, és kerékpároztunk ilyen csökött formában. Olyan látványosság volt ez, mint a féllábú szereplése a s-berúgó versenyen.
A gazdaság helyzete hasonlít a mi törekvésünkhöz, csak még falsabb. Valami nincs a helyén, valami aszimmetrikus, valami torz és lassú, valami akadályozza kibontakozását, valami nincs rendjén. Olyan bénán döcög a gazdaság, úgy kínlódik, mint a váz alatt kerékpározó kínlódik, de még úgyabb. Miközben váz alatt tekerünk, valaki a nyeregben ül, és nem csinál semmit,  csak kapaszkodik a kormányban, hogy le ne bukjon, esetleg megmagyarázza, hogy miképpen hajthatnánk gyorsabban.
A bénaságot többféle módon is el lehet kerülni.
1. Méretes biciklit hajtunk. Akkor mi ülünk a nyeregben, mi kormányzunk, és mindkét lábbal egyforma erővel és tempóban hajtunk.
2. Megkérjük potyautasunkat, hogy szálljon le a nyeregből, és üljön tandemre, ha haladni akar, akkor hajtson ő is.
3. Felnövünk a nyereghez, és egyedül tekerünk. Célra, tempósan, kiegyensúlyozottan, bal és jobb lábbal. Jó volna mielőbb felnőni. Tudtam ezt már gyerekkoromban is.

Vezetés
A képzelt interjúnak vége van, de a rokonság nevezetes napjainak nincsen vége. Jubilánsunk Kata (házi kódja17, [áthallás ez a „házi kód-házikód. Katának és Lantinak van házikója, nem is kicsi. Emeletes. Körpanorámával.]).
Kata ma elénekelheti:
100 ft-nak ötven a fele. Egye meg a fészkes fekete fene. Nem lehet az ember fából, ki kell rúgni a hámfából.
Ám Kati vezet.
Sokszor és sokat.
A legnagyobb ámulatomra éjjel jobban szeret vezetni, mint nappal, merthogy akkor üresek az utak. Én éppen fordítva vagyok, ha egyáltalán. Még nappal is szívesen elkerülöm a vezetést, ha tehetem. Még meglepőbb, hogy adott alkalommal, mikor még twingo-val közlekedett, nagy hóesésbe keveredtünk. Már Pesten lassúdott a forgalom, ahogy nőtt a hó. Én kiszálltam kocsijából az Árpád hídnál, ő meg sötét este hazakocogott Salgótarjánba.
Nem mondom, hogy előbb ért haza, mint én Aquincumba, de majdnem.
Gond nélkül, vidáman vágtatott a sűrű hóesésben.
Jó lovai vótak, hamaa hazaért.
Isten éltesse hát Katit, és adja, hogy épen és egészségben vezesse éjjel-nappal engedelmeskedő lovait még vagy ötven évig. Azután pedig pihenjen további esztendőkön át, ameddig csak jól esik neki.
PRAE

Érintés 2.
A tegnap emlegetett Biegelbauer P. éteri sorai a neten:
„Nem szólni akarok hozzád, hanem érinteni akarlak. Könnyű a Napnak, mert nem kell szólnia ahhoz, hogy a pirkadat pírjával reményt öntsön a szívünkbe, sem a virág szirmán a harmatcseppnek, hogy parányi ékkőként beragyogja a lelkünket. Egyszerűen csak vannak, nem tesznek semmit és létük csodája önmagunk csodájának felismeréséhez segít.
Nem szólni akarok hozzád, hanem érinteni akarlak. De mit tegyek – ha nem érinthetlek szellőként, sem friss forrásvízként, s nem vethetek rád óvó árnyékot, mint a dúslombú fa? Ember vagyok, és fizikai valómban nem lehetek ott, ahol vagy, hogy megérintselek a tekintetemmel, a hangommal vagy a kinyújtott kezemmel. Lehet, hogy mire az érintésem eljut hozzád, a testem már régóta az enyészeté.
Nem szólni akarok hozzád, hanem érinteni akarlak, és az érintéshez nincs más eszközöm, csak a szó. A szó, amely túl van a tér és idő határán, és a csendből forrásozik.

Nem szólni akarok hozzád, hanem érinteni akarlak. Mert nem lehet szólni. Minden szó a teljességet töri darabokra. Csak a csend igaz. A csend a teljesség, a csend az időtlenség, a csend a változatlanság. Minden szó az időtlen teljességcsendből időt teremtő szárnyalással kél és ereszkedik vissza. A lét hullámverésének kiszakadt, elkülönült cseppjeként felragyogtatja a tengert és visszahull. Minden szó a teljesség gondolatszülte tükrének egy-egy cserépdarabkája. Minden szó az elveszett teljesség feletti fájdalom jajkiáltása. Minden szó hamis, mert az egészet részbesűrítetté, az időtlent időbeágyazottá, a változatlant változás-látszatúvá varázsolja.
Nem szólni akarok hozzád, hanem érinteni akarlak a szavakkal. Mert minden szó igaz, benne a változatlan, időtlen teljesség az időben, a részben és a változóban nyilatkozik meg. Mert minden szó a csend szava, minden szó a csend törődése, minden szó a csend odaadottsága. Mert minden szó teremtés. Minden szóban a teremtő csend és a teremtett szó eggyé válik. Ez az érintés teljessége. Minden szóban a teljesség van jelen.

Lehet, nem a szavak lesznek, amelyek megérintenek. Hanem a szóközök fehér némasága. A csend könyvét nem lehet üres lapokkal megírni. Az csak a süketszoba csendje lenne. Reményem, hogy a szavaim olyanok lesznek, mint a szellőtől rezdülő falevelek susogása, vagy a madárdal, amelyek csak mélyítik a természet csendjét. A szíved csendjét.”

Ennyi.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.