Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2009.06.02. 21:33 emmausz

Feleym zumtuchel

Ma korrektúráztam a Pályázatfigyelőt. Próbálkoztam kételyemet eloszlatni az Osiris Helyesírás c. vaskos kötete segítségével.
Adva van egy új szakkönyv, és adva van egy új keletű fogalom, az ingyen hívható telefonszám. Az ilyen szám közismert neve: „kékszám”. Sokszor látom a szövegben kék szám-ként írva, mely szerintem olyan számjegy, melynek kék a színe. A kékszám pedig – így egybeírva – megkülönböztető módon egy speciális telefonszám szóalakja, így téve egyértelművé, hogy egészen más fogalmat takar.
Nos, kerestem én a kék szócikknél, de nem találtam. Kerestem a szám szócikknél is, de ott sem találtam. Viszont olyasmire akadtam a szám szócikknél, amitől kettéálltak a füleim.
Ezzel, ni: számszeríj. Hinnye, gyorsan odalapoztam, ahol a számszeríj szócikknek kellett volna állania, de ahol immár nem állt semmi ilyen. Csakúgy nem, mint Füles háza a Micimackóban.
Az a baj a számszeríjjal, hogy a szám címszóhoz éppúgy nincs semmi köze, mint pl. a Számotrakéi Níkének. Ugyanis a számszeríj rontott szláv szó: szamosztríl (magától lövő, azaz automata lőfegyver értelemmel), és tényleg az. A számszeríjat úgy használják, hogy előre megfeszítik a húrját, mégpedig igen erősen, majd egy ravasz kioldásával röpítik ki a nyílvesszőt a megfelelő időben, a megfelelő célra.
Csak alakilag azonos az eleje a matematikai fogalommal, a szám-mal.
Azért ezt nem kellene egy egyébként jól használható szakkönyvben. :- (
Latiatuc feleym zumtuchel mic vogmuc. yſa pur eſ chomuv uogmuc. Ez a világ pedig nem tükéletes, mint szoktam megjegyezni magam (bölcsek bölcsességével bölcselkedő bölcs kádi), immár kilenc órák uognuc, s csak most érkeztem oda, hogy lerójam bebillentyűzendő mai kötelező közleményemet.
Ennyi telt, hiszen ma reggel kinyomtattam a szememet, kinyitottam az irodai PC-t, kinyomtattam egy betördelt könyvet, és azzal szórakoztam egész nap. Este meg a pafival. Zumumvel alig látok. A közben megérkező Echó korrektúrája hát holnapra prolongálva. Mindenkinek jéccakát!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr55168462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása