Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2015.05.06. 16:34 emmausz

Kártyázom

Eddig kétszer említettem, hogy amikor valaki megjegyezte: milyen jó nekem, akinek ennyi kártyája van, visszaszóltam neki, hogy legszívesebben visszamásznék a fára. Mindezt azért emlegetem, mert... 
– Tegnap feleség a Lidlbe árut vitt vissza, nem lévén jó a mérete. A p.tár visszaadja a pénzt, ha a boltban egy perc munkával névre szóló kártyát készíttet. Megtörtént.
– Tegnap megérkezett az Óbuda-kártyánk. Soha nem készíttettem volna, ha nem vezetik be kerületünkben is a semmiért valamit kaszáló (és engem felháborító) parkolóórákat. A kártya a helyi üzletek némelyikében megtakarítást is ígér. (A fáradságot se veszem, hogy utánajárjak, melyik bolt ad engedményt rá.) Tegnap tehát két újabb kártyával gyarapodott állományunk.
Nézzük most egyéb kártyáimat.
– SZIG. két hónapon belül lejár. Semmire nem jó, mert útlevelem, gkv. eng.-em azonosításomat ugyanúgy lehetővé teszi, mint a SZIG. Rendelet erősíti, hogy utóbbiak elégségesek. Ám a bankok  – tudomásommal – nem fogadják el, csak a SZIG-et. (Állam az államban?)
– Bankkártya. Ha a BANKOMAT-ot veszem igénybe, díjat kér pénzfelvételért. Így saját bankom automatájához kell elvándorolnom. Ez alkalmanként szűk egyórás elfoglaltság.  
– Auchan kártya. A neve az övé, de az ONEY Kft. tulajdona. Nagy ökör voltam, hogy kiváltottam. Csak rajtam múlik, hogy befejezzem a játékot, amely nekem filléreket, a banknak pedig pénzforgalmat jelent. (Ára van a kártyának, ára a gépi feldolgozásnak). Megszüntetendő.
– TAJ-kártya. Sose kérik, mert benne vagyok az országos eü. rendszerben. Akkor meg minek? A számot fejből tudom.    
– Supershop-kártya. Egyre kevesebbet ér. Egy vásárlásunk alkalmával még odaadtam. Több száz forintos vásárlási értékből 1 Ft-ot vont le engedményként. (Ugye ma a legkisebb címlet 5 ft.) Tennivalóm van. Levásárolom a rajta összegyűlt pontokat és eldobom.
– PRESS Újságírókártya. Névre szól. Évekig fizettem a tagsági díjat. Kétszer éltem az általa nyújtott kedvezménnyel. Egyszer ingyen felmentem a szigligeti várba, másodszor pedig beléptem vele az Aquincumi múzeumba. Valamikor boldoggá tett. Ma már nem érdekel, hogy újságíró volnék-e.
– Lakcímkártya. Időnként kérik, hogy minek, fogalmam sincs.
– Praxis-platform. Egyik gyógyszertárban érvényes. Amennyivel többet kérnek a másik patikához képest egy-egy termékért, kb. annyit levonnak néhány készítmény árából. Teljes szemfényvesztés. El kéne dobni és a másik patikába menni.
– Vezetői engedély. Ld fent. SZIG helyett jó lenne, ha jó lenne. Jövőre csere.
– SZIT-tagsági igazolvány. A kiadó termékeire engedményt kínál. Sose éltem vele.
– ADÓ-igazolvány. Rajta adószámom. Mivel nyugdíjas vagyok, nincs adózó jövedelmem. Nem is lesz várhatóan. Fogalmam sincs, minek kell őrizgetnem.
– NOE. ig. Nagycsaládosok egyesülete. Alakulásától kezdve minden évben megfizettem a tagdíjat. Teszem ezt ma is, amikor ketten lakunk az asszonnyal, él négy gyermekünk, szerte az országban, világban. Ez is kedvezményekre jogosít. Fogalmam sincs, melyik boltokban mennyi engedményre. Nem éltem még vele.
– Jármű-törzskönyv. Arról szól, hogy az autóm a saját autóm, nem lopott. Ő barna Colt, már nagykorú, van alvázszáma és motorszáma, hengerűrtartalma, tömege, teljesítménye, gyártási éve, és ő az enyém, akinek van nevem, megszülettem, anyámnak is volt neve.   
Ha jól számolom, ez 15 kártya. Mert már négyet: egy bankkártyát, egy nk.-i eü-kártyát, egy másik patika-kártyát és egy benzin-kút kártyát megszüntettem, illetve eldobtam. Ezek együtt, ha jól számolom, 19. Arra pedig újabb lapot húzni már igazi öngyilkosság.
Mondjátok, nem volt igazam, hogy visszakívánkoztam a fára?
Összefoglaló a Jud 15-höz. Judit dicsőítő imát mond: „Énekeljetek az Úrnak, aki eltiporja a hadakat. Az asszírok fenyegették népemet földjei fölégetésével, csecsemőik földhöz vágásával, gyermekei, lányai elrablásával. De Lefegyvereztem őket arcom szépségével. Vezérüket lefejeztem, a perzsák megremegtek, a médek megzavarodtak. Isten csataterén halálukat lelték. Mert szóltál és lettek, elküldted Lelkedet és létrejöttek, szavadnak nem állhat ellen senki. Az istenfélőkhöz irgalmas vagy.” Judit imáját követően áldozatot mutattak be az Úrnak Jeruzsálemben, és két hétig ünnepeltek. Judit Holofernesz kincseit a templomnak adta. Sokan kérték J.-t feleségül, de ő nem állt kötélnek. 105 éves korában halt meg. Halála után sokáig nem zaklatták idegenek az ő népét. Közöm. Egykori oktatónk mondta: „Te, ha nem maradsz nyugton, asszír módra falhoz váglak.” Ezzel kiadta mérgét.  Mindenesetre kiskamaszként is elborzasztott a módszer irgalmatlansága. Ami Judit imája vége felé elhangzik, arról másutt is szól a Biblia. „Az istenfélelem a bölcsesség kezdete.” (Péld 1,7) 105 évet megérni ma is szép teljesítmény.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr467435186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása