Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2016.07.02. 06:03 emmausz

Későestétől hajnalig

Tegnap került sor a Belgium–Wales focimérkőzésre. A belgákról szóló hírverés úgy hangzik: Ők a világ második legerősebb csapata. Minket sikerült is 4:0-ra leteríteniük. Én nem tartottam őket olyan zseniális bandának. Jók kétségtelenül, de annyi. Nagyon drukkoltam, hogy a wales-iek porolják el őket. Nem úgy indult a meccs. A belgák jutottak előnyhöz. Aztán feljött a wales-i csapat, summa summarum, 3:1-re módosították az eredményt. Nagyon kedvemre volt ez a találkozó. Azt igazolja, hogy a reklám nem sokat ér a teljesítésekkel szemben. A világ második csapatát tette helyre a világ 26.-helyére sorolt csapat. Megérdemelten győzött Wales. A vérmesebbek már Izland–Wales döntőről álmodnak. Az én fantáziámba azért ez már nem fér bele, bár kizárni semmit se lehet.
***
Hajnalban félálomban azt félálmodtam, hogy kizártam magamat a lakásból. „Láttam” kulcsát kereső magamat a kapu előtt, s azt is, hogy nem tudok bejönni. Felcsöngettem, hogy dobjam ki magamnak a kulcsot az ablakon. Alighanem ekkor tértem észhez észbe véve: ha ki tudom dobni magamnak a kulcsot, akkor itt vagyok az emeleten, és nincs rá szükségem, hogy bejöjjek a házba.
Észhez térni egyébként valójában a szarkák segítettek. Azt hittem, hogy a vekker szól, de nem. A szarkák cserregtek ezerrel az ablak alatt.      
Ízelítő a Jer 2. f.-ből:
Jeremiás korai beszédeiből: Izrael hűtlensége
Ezt mondja az Úr: Még emlékszem ifjúkorod hűségére, és jegyességed idejének szeretetére... Halljátok az Úr szavát, ... atyáitok, ... semmiségeknek szegődtek nyomába, így maguk is semmivé lettek. ... földemet, és tulajdonomat utálatossá tettétek. A papok sem kérdezték: Hol van az Úr? ...a próféták meg Baál nevében prófétáltak, és azokhoz szegődtek, amik tehetetlenek. Ezért még perelek veletek ... Ámuljatok el rajta, ti egek, borzadjatok meg és rémüljetek el! – mondja az Úr. Mert kétszeres gonoszságot követett el népem: elhagytak, engem, az élő vizek forrását, azért, hogy ciszternákat ássanak maguknak... gonosz és keserves dolog, hogy elhagytad az Urat, a te Istenedet, s hogy nincs meg benned a tőlem való félelem – mondja az Úr, ...így beszélsz: „Mit törődöm vele! Akkor is az idegeneket szeretem, mégis a nyomukba szegődöm.” ...akik így szólnak egy fadarabhoz: „Atyám vagy.” És egy kőhöz: „Te szültél.” Hátukat fordítják felém ... Kardotok megemésztette prófétáitokat, mint a pusztító oroszlán. Micsoda nemzetség vagytok! Figyeljetek csak az Úr szavára: ... Vajon elfeledkezhet-e a lány ékszeréről, és övéről a menyasszony? Népem mégis megfeledkezett rólam, ... felelni fogsz mindezért... az Úr azokat is elveti, akikre támaszkodol; bizony nem lesz velük szerencséd. Közöm. Bizony nem lett szerencsés Izraelnek Egyiptomhoz közeledése. Láttuk, hogy rajtavesztett. Jeremiás a sok hamis prófétával szemben igaz. Nemritkán el is akarják pusztítani övéi. Halljátok az Úr szavát! Visszacseng a fülemben: Halljátok az igét! Ezzel a címmel ír hatalmas, Jeremiás életéről szóló kitűnő regényt Franz Werfel. Az Úr szavának tolmácsolása nem talál érző fülekre. Tegnap olvasom, hogy Kaposfüreden a karmelita Mária-házban az Eucharisztián vér és víz jelent meg. Ma talán elhiszik?  

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr58861178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flora/ro 2016.07.02. 19:55:48

Ez olyan Karinthy vénájú álom, Mick!

emmausz 2016.07.02. 21:11:22

Ez van. Karinthyé jópofa: Azt álmodtam, hogy két macska voltam, és játszottam egymással.
süti beállítások módosítása