Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2019.03.03. 12:46 emmausz

Csasztuskák tegnap és ma

Első gyermekkor
Kést visszaadtam,

ollót letettem,
petróleumot nem bántottam,
kötőtűnek békét hagytam,
konnektort nem fogdostam,
apának-anyának szót fogadtam…
Második gyerekkor
hajnalban felébredtem
szememet kinyitottam
pc-met is megnyitottam
szájamat is kinyitottam
reggeli kávémat megittam,
fohászomat mind elmondtam
még egy órát bóbiskoltam
reggeliztem, míg jóllaktam
misére templomban voltam,
aktuális könyvet befejeztem,
gyógyszereket mind bevettem,
ágyamat is megvetettem

nápolyimat bakapkodtam
újabb kávémat megittam
zacskós levesem megfőztem
pörköltöm melegítettem
és most
várok, várok, várok, mert „ezek sose jönnek”.
:)
***
A FB olyan gyorsan változik, hogy ha tévesen akarsz valamit menteni, vagy szeretnél újra megnézni, általában reménytelen helyzetben találod magadat. Így jártam ma egy verssel, ami arról szólt, hogy egy kisgyerek vonzódását a wifi-hez és általábana számítógéphez el lehet terelni állatsimogatóval. A vers játékossága, hangsúlyos versformája ragadott meg. Az, hogy miként egykor Kazal Lászlónak a cipzáras nótáját az Offenbach kánkán-melódiára énekelte, ugyanúgy erre a versre is rá lehet húzni a dallamot. Mire felocsúdtam, szem elől tévesztettem a rigmust.
Hogy végleg, vagy csak átmenetileg, azt csak a jó ég tudja.    
***
PS kivételesen én is tudom: a keresett vers meglett. Csatolom. Nyolc-soronként ad egy emlegetett Kazal-féle versszakot, és tökéletesen elénekelhető.

Deák Mária: Mese az elveszett wifiről

Vendégségbe jött ma hozzánk
egy városi kisgyerek.
Táblagépét szorongatva
- Nincsen wifi? - pityereg.
- Gyere velem, édes lelkem!
Kézen fogom s vezetem.
Egy életem, egy halálom,
én a wifit meglelem.

Kezét nyújtja, mosoly ragyog,
- Vajon hová bújhatott?
Huncut wifit a nyúlólban,
bizony mondom, elkapod.
Közben Buksi is előjön,
üdvözli a vendéget.
Fark-csóválva vakkant kettőt,
bárányunk is felbéget.

Táblagépét nyújtja felém,
- Ugye kicsit megfogod?
Biz a kezem elengedte,
Buksi után úgy futott.
Kert végéig meg sem álltak,
a kiskapu nyitva áll.
Rózsaszínű kis nyusziorr
a rácson át kandikál.

Csöpp kis keze óvatosan
simogatni megtanul.
Selyemszőrű, pici nyuszi
az ölében meglapul.
Hangos szóval szól a kakas,
- tyúkudvarban ő a sztár -
- Kukuríkú, itt a wifi!
A gyereknek nem kell már.

Boldogságtól kipirulva
a kisnyulat letette.
Tojást szedni de jó móka,
így a wifit feledte.
Darát szór a csibék elé,
a kotlóssal beszélget.
Friss vizet ad a báránynak,
nem kell már az Internet.

Konyhakertet is bejárja,
répát szed a nyulaknak.
A megmosott csemegéből
velük együtt ropogtat.
Táblagépe árván marad,
de a gyerek nem szánja.
Simogatni jobb a nyuszit,
és a tablet sem bánja.

 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr9714665321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tiborné Kaposi 2019.03.03. 13:39:22

De jó hogy megtaláltad a versikét. Énekelve olvastam végig:)))
süti beállítások módosítása