Reggel egy galamb hussant fel az egyik ágról, és szinte
rezzenéstelen szárnnyal szállt el vagy 60 m-re egy villanypózna tetejére. Ezt
azért tette, mert a szomszéd ágon hozzá egyre közeledett egy másik galamb, és amaz
feltehetően nem kívánta emennek a társaságát, vagy a szándékát. Ám a másik
galamb mintha csak másolná az előző mozgását, ugyanazzal az ívvel és
röppályával repült, majd landolt ugyanannak a póznának a tetején. Feltehetően
nem szállt bele az előző galamb személyes aurájába, mert csaknem mozdulatlanul
üldögéltek, míg velem el nem indult a beérkező HÉV. Jó is hogy jött a HÉV, mert
már idegesített egy ifjú emberpárt látszólagos rájuk bambulásom. Nem tudták,
hogy nem őket nézem, hanem a galambok viselkedését. Azokét is elsősorban a
repülésmódjuk miatt.
Érdekel a repülés a repülő látszólagos anyagtalansága miatt. Aki repül, az
látszólag olyan könnyű, mint a pehely, mert ha nem volna ilyen, csakhamar
leesne. Ám ez nem áll. Aki repül, az tartósan fennmarad a levegőben, mert a
meglévő felhajtó erő tart egyensúlyt a gravitációval.
Ha hiszed, ha nem, én már repültem. Igenis repültem: álmomban. Valóságos álom
volt az. Mint ahogy valóságos volt az is, amikor a Dagály strandon, később más
vizeken is lebegtem. Na nem a víz felett, mint a Lélek a sötét vizek felett a
teremtés kezdetén, hanem magán a vízen. Ehhez az a trükk kell, hogy vesd magad
hanyatt a víztükrön mély lélegzetet véve, bátran mártsd be a fejed a matériába,
tárd szét karjaidat, s apró mozdulatokkal evezgessél. Kellő gyakorlás után a
víz tetején fogsz lassacskán haladva mozogni, kapsz levegőt is, tested meg nagyjából
vízszintesen fekszik a víz tetején.
Hát álmomban a repülés éppen fordítva szokott történni. Egy
kisebb buckáról indulok, karjaimat testemhez szorítva, fejemet előrevetve,
hátamat begörbítve, hogy a hasam alatt minél több levegő tömörödjön össze,
kisebb ívbe görbül így testem, én meg elrúgom magamat a földtől. Vállamat úgy
igazítom, hogy „fogja” a levegőt. Általában nem emelkedem el a talajtól csak
mintegy méterre, másfél méterre. Nem is haladok túlságosan gyorsan, de a
légáramlatokat kihasználva tartom az elrugaszkodás tempóját. Úgy képzelj el,
mint egy gyereket, aki szemüveggel és légző pipával a szájában a víz tetején
úszkál, és halad tovább és tovább, nézegetve a vízmederben előbukkanó újabb és
újabb csodákat. Az egész technikai kérdés, és igen élvezetes. Úgy érzem
ilyenkor magamat, mint aki úgyszólván testetlenül lebeg. Ezt az ismétlődő
álombeli élményemet kívántam volna veletek megosztani, csakhogy a buszon
olvasgatni kezdtem megint a Viccözönt (lásd korábbi írásomat), és ez elterelte
figyelmemet eredetileg választott témámtól. Ezért ez a félnapos késés.
Újabban az aviatika felkeltette érdeklődésemet.
Hát hogyne, tegnap is beszállt egy paplanernyős a látómezőmbe az erkély előtt.
Ezúttal motoros változatban. Ott pöfögött előbb egy kék, majd egy világos színű
ejtőernyős Aquincum fölött. Lehet, hogy biztonságosabb, mint a motor nélküli
lélekvesztő, de zajos. Akkora hangbeli különbség van a két variáns között, mint
a ladik és a motorcsónak keltette zajok között. Az egyik csak surrog, a másik
pedig büdösül pöfög, vagy inkább pöfögve büdösít.
2008.05.27. 19:54 emmausz
Álomutazás
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr475167968
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek