Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2008.07.09. 08:50 emmausz

Felkérések

POST
Suszter, maradj a kaptafánál! Idén két felkérést kaptam előadás tartására. Először a Prohászka-kutatók akartak rábeszélni, hogy harmadszor is beszéljek kb. ugyanannak a publikumnak Prohászka és a regnum kapcsolatáról mintegy Prohászka Ottokár hatástörténetének részeként, egyik összetevőjeként. A másik felhívás a regnumtól érkezett, hogy a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen tartsak 20 perces előadást ugyanerről, de más közönség előtt. Utóbbit elfogadtam, de lehet, hogy az előbbit se úszom meg, noha a kutatóknak azt válaszoltam, hogy legszívesebben arról beszélnék, hogy Prohászka mindenféle cafrangja ellenére erősen törekedett egyszerű embernek megmaradni, ha tetszik szegénynek maradni. Nem nyertem. Ajánlkozásomat csend lengi körbe. Marad hát óhatatlanul az ismétlés, Prohászka és a regnum. Feltehetően nem sok újat fog kapni a hallgatóság, mert két előadásomban a szerintem lényegest elmondtam, újabb történetekkel pedig nem gazdagodott ez a kapcsolat.
PRE
A miatyánk és rövid kifejtése keresőknek

Mi AtyánkJézus megfogalmazása. Korábban senki sem merte Istent atyának szólítani.
aki a mennyekben vagyIsten szellem, nem látszik, miként a levegő sem, de mindent átjár, s „fent” található.
szenteltessék meg a Te neved – Annak a kívánása, hogy Istenként áldják az Ő nevét, s ne szitkozódva ejtsék ki.
jöjjön el a Te országod – mert Isten a szeretetre felépülő társadalmat kívánja
legyen meg a Te akaratod – egész valónkkal vágyjuk akaratának megvalósulását, mert csak az használ nekünk, amit Ő kíván.
amint a mennyben, úgy a földön is – az egész teremtett világmindenségben
mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma – mindig csak 1 napra kérünk kenyeret.
és bocsásd meg a mi vétkeinket – bánjuk botlásainkat, kérjük, hogy fogadjon vissza szeretetébe.
miként mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek
– Sőt. Azért, mert mi már előzőleg megbocsátottunk az ellenünk vétőknek (ez feltétel, conditio sine qua non)
és ne vígy minket kísértésbe – ne próbálj meg bennünket erőnkön felül
de szabadíts meg a gonosztól – a rossz indulatoktól, indításoktól, szokásoktól, sugalmazásoktól, a személyesült rossztól.
Ámen. – Mindezek akaratommal megegyeznek. Bizony, bizony, úgy van.

Ima ma
Krisztus teste alakíts át engem
Krisztus vére örömmel tölts el engem
Krisztus ereje új utakra indíts engem
Krisztus hite acélozz meg engem
Krisztus szeretete kapj lángra bennem
Krisztus egyszerűsége ihlessél meg engem
Krisztus gyógyítása cseréljél ki engem
Krisztus
tanítása sugározz belőlem
Krisztus türelme jellemezzél engem
Krisztus képmása formáld át arcomat
Krisztus alázata váljál az énemmé
Krisztus szenvedése találj megértésre bennem
Krisztus humora el ne hagyjál engem
Krisztus gondolkozásmódja végy le a lábamról
Krisztus szerénysége mutass példát nekem
Krisztus hűsége találj viszonzásra bennem
Krisztus egyénisége vonzzál magadhoz engem
Krisztus tekintete változtass meg engem
Krisztus szavai járjatok át engem

Krisztus
feltámadása érjél utol engem

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr125168020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása