Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2009.05.29. 08:47 emmausz

Csak a zene, a zene kell...

Az LGT a hetvenes években, talán a 80-asokban énekelte jó számát, melynek ez volt a szövege: És jött a doktor, és azt mondta, / Hogy nagyon beteg vagyok./ Vigyázz magadra! – szólt a nővér, / És belémtömtek néhány csepp Fagifort. / De nekem nem kell, nekem nem kell gyógyszer, Adjon valami mást: / A zene, a zene, a zene, a zene, a zene, a zene kell! / stb.
Reggel szokás szerint bekapcsoltam a Bartók rádiót. Haydn-év van, stílszerűen egyik kedves kamarazenéje szól, és jön a doktor. Minden évben jön, és megállapítja, hogy nagyon beteg vagyok. Hát persze. Ilyen fülekkel, ekkora hassal, 63 évvel, magas vérnyomással, és most ínhüvelygyulladással a lábamban mi a mást állapíthatna meg, minthogy „nagyon beteg vagyok”. De nekem nem kell Fagifor. Inkább megígérem, hogy nagyon vigyázok magamra. Tücsi a tanúm rá, hogy reggelente a mezzót hallgatom otthon indulásig a tévében, mert nekem zene, a zene, a zene, a zene kell, zene, a zene, a zene, a zene kell, hogy jöjjön rám a boldogság. Újra csak Popper Pétert idézhetem: Aki míveli a zenét, azt hazazavarja. Terápiaként üljön a zongorához, és verje bele minden kínját, bánatát, örömét, pillanatnyi hangulatát, és ne kelljen neki más, csak a zene, a zene, a zene, a zene...
Egyelőre most a zene szól, majd később jön – mint eddig minden évben – a mosolygós dokornő. És én hiába énekelek neki...
Coda (olasz) farok, nyúlvány, záradék. Utóbbi jelentésben a kottákban lehet vele találkozni. Én – tapasztalhattátok – rendszeresen élek a coda megjelöléssel, bár írhatnék PS-t (postscriptum), vagy Nb-t (nota bene), de most is inkább azt írom:
CODA.
Évente jön a doktornő. És évente magasvérnyomást regisztrál.
Most nem. Most megtört a jég: 130 volt csak, és ezt mindketten jólesően vettük tudomásul.
Kis mozgást, kis szellemi tornát, kis hibiszkusz-csipketeát javasol mézzel édesítve, mert az jó az immunrendszernek, és egy-egy pohár vizet minden főétkezés előtt, hogy a teltségérzetem meglegyen már kajakezdéskor.  Egyébként proponálja kettesével szedni az aranysárga fokhagymakapszulát. Mint mondja, a természetes gyógymód kiválthatja a gyógyszereket vagy egy részüket.
Ma hát lényegesen jobb kedvvel jöttem ki tőle, mint máskor szoktam, pedig most elég rendesen fáj az ínhüvelygyulladás a bal lábamban. Említettem neki ezt is. Kizárja, hogy gyógyszermellékhatás volna, mert az párhuzamosan fájdítja a végtagokat. Magam is ezt gondolom. Szív- és tüdőhangommal meg volt elégedve. Én is. Ma tehát „szép nap van, csupa ragyogás, a kutyák vidáman szaladgálnak az árokparton, mindenki boldog, még a rabkocsiból is nóta hangzik” (Weöres). Nálam meg zene szól a Bartók rádióból, Beethoven klarinétversenye, mert nekem csak a zene, a zene, a zene, a zene kell... zene, a zene ...

   

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr655168456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása