Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2011.01.04. 10:42 emmausz

Hízás – fogyás

Bár a mai napfogyatkozásból semmit se láttunk, talán csak azt, hogy annál is szürkébb az égbolt, mint reggel korábban, el kell fogadnom, hogy ma fél tízkor a nap a mi zónánkban 80%-ot „fogyott”, hogy azután órák alatt „visszahízza” korábbi formáját.
Napok óta püffedt a lábam – Szívelégtelenség – Tegnap nem vacsoráztam – Reggelre szinte teljesen lelappadt a bokám vizessége.
Gyanítom, a sokhelyütt megtartott ünnepi lakomák közös eredménye az a túlsúly, melyre jelen állapotomban a legkevésbé van szükségem. Igyekszem gyorsan leszögezni: Az ünneplés mindenütt felemelő volt. Csak rajtam múlt, hogy hol, mikor, mennyit teszek-veszek a tányéromra, mennyit eszem. Mivel ma is rajtam múlik, próbálom állapotszerűen visszafogni mindent elnyelni kívánó ingerenciámat.
T.-t emlékeztettem rá, hogy egyszer karcsúra fogyott. Mire elmesélte: evés helyett imádkozott – gondolom erőt és kitartást kérve –, hogy sikerüljön visszaállnia a minimális mennyiségű adagok bekebelezésére. Mint mondta, akkor 15 kg-t fogyott két hónap alatt.
Három dolgot szoktam emlegetni élettapasztalataim alapján:
1. Eredményesen fogyni csak a sovány emberek tudnak, azért soványak. Ha a molettek is tudnának fogyni, ők is soványak volnának, akikről mondtam: eredményesen tudnak fogyni.
2. Erősödő meggyőződésem, hogy fogyni csak életmódszerűen lehet. A visszafogott étrendet állapotszerűen alkalmazni tudók remélhetik, hogy normális súllyal élik le életüket. Lehet, hogy favágók, és sokat kell enniük, de lehet – és egyre többen így vagyunk –, hogy íróasztal mellett dolgoznak kevés mozgással. El kell hinniük (hinnünk), hogy a szellemi munka nem igényel sok kalóriát, bármennyire gyorsan jár is az eszü(n)k.
Mindezek rám értendők és azokra, akik belátják, amit itt elmeséltem.
3. Nemrég már leírtam, de megismétlem: A fogyáshoz semmit se kell csinálni. Még enni se…
De ha már mindenképpen muszáj, kevés húst, sok növényi rostot, gyümölcsöket. 
Hát sok sikert nekem, és mindenkinek, aki az új évben már megint elhatározta,
hogy
fogy

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr535169205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_109339 2011.01.04. 22:25:59

Nekem hosszú évek kemény munkájába került, mire sikerült jelentős súlyfelesleget felszednem. Kereskedelmi mennyiségű csoki, süti, keksz és egyéb vacakok mindennapi fogyasztása, akkora vacsoraadagok, amiktől szabályosan rosszul voltam... Most aztán fogyózhatok. :) Nekem elég viszont most annyit tennem, hogy nem eszem kenyeret, csokit, sütit, nagyon sok vizet iszom helyette, és máris elindultak a kilók lefelé. Az idén már 2,5kg-t fogytam, pedig még csak negyedike van. :) Sok sikert az elszánt éhezők táborának! :)

mick · http://emmausz.freeblog.hu 2011.01.05. 07:00:32

Igen. Az olaszok is azt mondják: tészták, kenyér, cukor, alkohol kerülendő. A kezdeti hatalmas arányú fogyás a dolog egyszerűbb része (a vízháztartás változik). Mindenesetre biztatás is egyben a folytatásra. Azt hiszem, erős tudatosság kell ahhoz, hogy tartós maradjon a súlyleadás, és aztán ne forduljon visszájára, amikor már lement a súly a megelégedettség szintjére. Ezügyben „öreg róka” vagyok. Az eredményhez természetesen gratulálok, további sikereket kívánva mindnyájunknak, akik egy mély sóhajtás után elhatározták, hogy karcsúsodnak. :)))

Ági 2011.01.05. 10:02:57

Ó, dehogynem tudnak a molettek is fogyni! nézz meg engem! :) Igaz, kényszerűségből diétáztam, de a diétámnak csak annyi volt a lényege, hogy semmi sütemény, semmi nápolyi, semmi panírozott cucc, és szinte semmi zsiradék, még olaj sem! Az eredmény: 4 hónap = 20 kiló. És ami a lényeg, műtét után mostanra ebből csak 5 kilót híztam vissza és ezt tartom, pedig most már olajjal főzök, nápolyit is, süteményt is eszem. Szóval, meg lehet csinálni, sok sikert!

mick · http://emmausz.freeblog.hu 2011.01.05. 10:35:32

Biztatásodat köszönöm. Két napja kezdtem el a „munkát”, még nagyon az elején vagyok, de rajta leszek, s keveset „eszek” (csak a rím kedvéért) :)))
süti beállítások módosítása