Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2008.01.13. 12:24 emmausz

Én vezetek vagy ő?

1. Újév napján jöttünk le Dobogókőről. Reggel kezdett el esni a hó, és egyre jobban belehidegedett. (Ha belemelegedett volna, eső esett volna. Oké?) Tehát nőttön-nőtt a hó. S bár jöttön-jöttek a buszok, és rendre le is mentek, mégis egyre nyugtalanabban lestem: Mi lesz itt, hogy megyünk haza? Azt javasoltam, hogy igyekezzünk az ebéddel, és az első buszt csípjük meg, nehogy fent rekedjünk. Sikerült is elkapni egy azonnal indulót. Meg kell mondjam, alig vártam, hogy sík terepre érjen a „társaskocsi” (Márai). Pedig a több évtizedes tapasztalatok szerint a buszsofőrök jól ismerik a kanyargós erdőkön át vezető, lejtős utakat, ismerik a busz irányításának a részleteit, és ismerik gumijuk állapotát. Sőt, az is közismert, hogy itthon meglehetősen ritkán fordul elő, hogy egy busz az árokban vagy szakadékban köt ki. És mégis. Mitől van ez? Mitől van, hogy nem bízom a sofőrben, mitől, hogy együtt vezetek vele, csak nálam nincs fékpedál. Nem mindegy nekem, hogy milyen stílusban vezeti le a kocsit az, aki ebből él? Mit törődöm vele. Gyönyörűséges, hótól roskadó fenyők szegélyezték az utat kétfelől, néha helyi hózáport kavarva egy-egy felröppenő madár, vagy éppen buszunk, ha egy kiálló ágnak kocódott a teteje. Ez a „mégis ki vezet” kérdés már máskor is fölmerült bennem, hiszen naponta hosszasan buszozok a Rózsadombon keresztül. Hányszor kaptam magam rajta, hogy érdeklődéssel tapadok az útviszonyokra. A sofőr helyéről nem látszik az, amit én látok tőle jobbra ülve, amikor pl. balra kanyarodik az út, és egy sávosra szűkül az úttest a parkoló autók miatt. Azt hiszem, jobban tenném, ha könyvet olvasnék, mert nem az én feladatom megoldani a továbbhaladás problémáit. De
2. Láttam én már karón varjút.
Pl. egy kocsi az említett útszakaszon kb. Kétbükkfanyeregnél elég rendesen össze volt törve az említett hegyi útszakaszon, amikor lefelé jött a buszunk.
Biztosan nyári gumival közlekedett, vagy kopott gumival.
De a téli gumi sem tud mindent, sőt még a hólánc sem.
Sőt. Manőver ide vagy oda, a tükörjég korcsolyázásra való, autózásra nem.
Ma szerencsére pluszok vannak, de ha fagy, a sózás akkor is segít.
3. Májustól a rendőrség kegyetlenül meg akarja sarcolni a kocsitulajdonosokat, ha többel mennek a megszabottnál. Ez elég nagy hülyeség. Volt nekem olyan kollégám, akinek a kocsijában féltem akkor is, amikor 35 és 40 km/órával vezetett. Minden döntésében bizonytalan volt. Amikor elérte a nyugdíjas kort, az orvos azt tanácsolta neki, hogy szálljon ki az autóból, ha nem akar ott maradni az úton infarktus miatt. Azt mondom, nem minden a sebességkorlátozás, bár aki 200-zal rohangálna a városban, azt tényleg meg kell bírságolni. Azért úgy sem jó vezetni, hogy az ember szakadatlanul a táblákat söpri fél szemmel, másikkal pedig a sebességmérőt kontrollálja, mert nem marad harmadik szeme, hogy az útviszonyokkal és a közlekedőkkel foglalkozzon.
Uff.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr445167776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása