Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2008.08.12. 13:30 emmausz

Én mágyár vágyok

S. megjegyzése, miszerint az új blogom kinézete gyászos a sötét kerettel – helytálló.
De.
Nem lehet megváltoztatni, mert nincs hozzáférésünk a színváltoztatási lehetőségekhez. Képként áll csak rendelkezésre az új sablon. Így kötelezve érzem magamat arra, hogy egyre vidámabb írásokat rakjak fel ellensúlyozandó némiképp a sötét keretet. Még két mozzanat, mely miatt maradtam átmenetileg a sablonnál. Míg megfürödtem, két kritikusomat megkértem, hogy keressenek bármilyen keretet blogomhoz, nekem jó lesz. Nem találtak. Viszont az új keretben elég sötétek, jól olvashatók a betűk. És ez is valami. Deske állandóan javítgatja és javítgattatja szuperblogját, és keresi a tökéleteset. Napi bejegyzését olvasgatva úgy találom: nem létezik. Én azért nem hajtok rá olyannyira. Úgysincs. Viszont vannak használható sablonok, és azok egyikére teszem a postokat. Aztán, ha találok megfelelőbbet, cserélem. Addig tornaterem.
Ígértem, hogy próbálok vidám dolgokat írni. Jöjjön akkor egy kis gyenesdiási epizód. Ágoston unoka (Tigris) már négy éves. Papával (Nyuszi), mamával (Kanga) még Mosonban elment a kínai boltba, hogy vegyenek valamilyen kedves meglepetést a francia rokonoknak. Három baseball-sapkánál kötöttek ki. Angolul és németül is helyesen szerepel rajta Magyarország neve, meg a trikolor, meg a címer, meg nyilak, meg még ki tudja, hogy mi! Ja, meg hogy Made in China.
A kínai árusnő mosolyog és magyarul kínálja portékáját. Ágostonnak azonnal feltűnik az akcentusbeli különbség (no meg a ferde szem), és megkérdezi:
– Te milyen országból jöttél?  
– Én egy mágyár néni vágyók – mosolyog Ágostonra.
Ám ő nem hagyja ennyiben:
– Ugye, ez csak egy vicc? – mosolyog vissza huncutul.
Mire a néni:
– Te égy nágyon okos kisfiú vágy!
PRAE
Páros kontrasztok
OG Nigériában élt. Egyszer a következőket mesélte: A házunk előtt ültem csendben, békességben. Szívtam az illatos jó levegőt, hallgattam a madarakat és gyönyörködtem a lemenő nap színjátékában, ahogy a pálmák között átsütött. Épp olyan volt, mint a levelezőlapokon: erős tónuskülönbségek, ellentét színek. Ez a végtelen nyugalom csakugyan nem akart elmúlni, amikor is egy pillanat alatt kizökkentem meghitt szamlélődésemből. Az utca felől hatalmas ordítással megjelent egy csomó ember. Valakit üldöztek, elkaptak és azon nyomban agyon is vertek. Mindez a perc töredéke alatt zajlott le, nagyjából a szemem előtt. Én láttam őket, ők nem vettek engem észre. A meglepetéstől megszólalni sem tudtam, nemhogy megfogalmazzak a szerencsétlenül járó ember védelmében valami eredménnyel kecsegtető gondolatot. Csak valószínűsítem, ha közbelépek mint tanú, jó eséllyel engem is agyonvertek volna. Máig sem tudtam meg, hogy valójában miért történt, ami történt. [Azóta rákérdeztem, s megtudtam. Az illető egy kecskét lopott, azért verték agyon.]

Hazai változat.
2005. február 16. Éjfél előtt fekszem fűtött apró hálószobácskánkban, mellettem, szuszog az én kis feleségem. Kint nulla fok alá süllyedt már a hőmérséklet, hó mindenütt. Magam – félálomban – hallom, hogy valaki valahol az emeleti ablakunk alatt beszél. Kb. azt mondja: Jóember, a magáé ez a kulcscsomó? Miért nem áll fel, nem mer hazamenni, vagy nem akar? Valamit szól még, de csak egy szót értek belőle: gondnok... Különben számomra ismeretlen a hang.
Kezdek magamhoz térni. Mihez kezdjek most? A rendőrség száma egyszerű. Ha felhívom őket telefonon, kiszállnak, valahová elviszik az illetőt, hogy ne gebedjen meg, ne itt gebedjen meg, és ne ma gebedjen meg. Még az jut eszembe, hogy a politikusok szerint padlógázzal halad az ország a versenyképesség szempontjából nem tudom hova. Éppen a napokban volt GyF évértékelő (semmit mondó) beszéde.
Elkeserítő.
Próbálok imádkozni, hogy rendeződjenek a dolgok, és várok. Fél fülem az ablak alatt. Most megint halk beszélgetést hallok. Alighanem egy pár jött a HÉV felől. Rövid szóváltás után ők el.
Csönd.
Az jut eszembe, hogy ha nem változik a szituáció, egy termosz meleg teát okvetlenül készítenem kell, azt csak elfogadja, az mégis melegen tartja, s ha egyáltalán akar élni, esélyt ad rá. Eddig jutottam töprengésemben, majd felkeltem, ablakunkhoz léptem, hogy végre szembesüljek a látvánnyal. Vajon a hóban van az alak elterülve, vagy az alacsony gerendakerítésen üldögél talán?
De nem.
Hiába meresztgetem a szemeimet, sehol senki. A bokrok takarásában lenne? Enyhe szélben hajladoznak a tiszafa ágai. Nem gondolom, hogy mögötte volna. Talán mégis felkelt és elment.
Ekkor csendes dulakodás hallatszik közvetlenül a ház töve felől. Látni nem látok semmit se, de felhallatszik a párbeszéd. Álljon végre fel. Menjünk... Hagyjon békén, hagyjon békén, Nem értiiii...
Úgy látszik, nem érti, mert megjelennek ketten. Egy sötét kabátos, magas, erős fiatalember s az önkéntes fagyhaláljelölt. Egy deres hajú ember. Azt fantáziálom, hogy a fiatalnak szólt az az ember, aki szerette volna, ha felkel az öreg. Lehet az is, hogy keresésére indult s végre megtalálta őt ez a huszonéves. Nem tudom, fia-e, hozzátartozója-e vagy csak ismerősei egymásnak, esetleg egy házban laknak. Mindenesetre furcsa szimbiózis ez. Egy megmentő, és valaki, aki nem akar megmenekülni, noha eszénél van.  Akár hogy is van, az ifjabb határozottan szorítja az öreget, erőteljes mozdulatokkal noszogatja-ösztökéli menésre, cipeli magával az úton a HÉV irányába. Nézem őket, míg el nem tűnnek az ablakkivágás adta térből.
Gondolom, az öreg ma éjjel nem fog megfagyni.   

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr275168048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása