Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2008.08.19. 11:18 emmausz

Hírtelen ember

POST
Amikor a szerkesztőségbe kerültem, egy kislányka jött ebédelni nagyanyjával. A mi asztalunkhoz telepedtek le. A lányka boldog volt, mert a mamitól megtudta, hogy híres emberrel ült egy asztalnál. Ez a híres én lettem volna. A lányka tinikorában fényes karrier előtt állt. Szépen balettozott. Ő lett majdnem híres, én pedig maradtam hírtelen szerkesztő.
Ám ő se lett, mert a szomszéd fiúval egészen közeli ismeretséget kötött. Oda lettek egyetemet végzős és balett-tanári álmai, viszont férjhez ment és szép gyereke született. Ő se lett híres.
Pedig aki híres, ahhoz a Família c. lap körkérdéseket intéz, melyekre válaszolva számos öninterjú készül szinte futószalagon. Mondom a híres emberekkel. Ám van esélyük a hírteleneknek is, aki blogot ír, annak egészen kézenfekvő, hogy gusztusa szerint megválaszolja azokat a kérdéseket, melyeket neki soha nem tett fel senki. Jöjjön hát az első kérdés: Mi jelent igazi örömet?
Bizonyára korábban más szerzett örömet.
Ma a jól végzett munka,
az, ha más élvezettel olvassa, amit írok,
egy-egy tallózás régen hallott zeneművek között, melyeket vagy újrahallgatok (youtube), vagy újra és újra megpróbálok elkalimpálni billentyűs hangszeren, esetleg dudorászok magamban vagy – és ez a legsűrűbb – hagyom, hogy átjárjon egy-egy zeneszám belső hallásomon keresztül. Egyszer rágondolok, és magától alig megy ki belőlem a belül hallott melódia, úgy kell sokszor másvalamivel „kiütni”.
Ám nemkülönben örömet szereznek a könnyed és odafigyelő egymást meghallgatások. Másképp is fogalmazhatom:
Az igazi találkozások.
Nem a civakodók, nem a sértegetők, nem a ki vagyok én-típusúak, hanem a valamiről szóló megnyílások, a megfürdés más emberségének a szépségében. Ez olyasvalami, mint a plátói szerelem, de tán még éteribb, mert esztétikus, csak a pillanatra figyel, kiesik az időből, aki benne van.
Biztos, hogy nagy örömet jelent nekem a levegő mozgása, a szellő, a szél.
De azért egy jó fürdőnek is örülök,
és bizonyára az illatoknak is.
Tagadhatatlan viszont, hogy a kulináris örömök se hagynak hidegen.
Csakugyan tagadhatatlan.

PRAE
Hipochonder, hipp hopp
Egyszer azt az udvariatlanságot követtem el, hogy feleségemet – noha tudtam: influenzája miatt küldték haza a munkahelyéről – a magam problémájával zaklattam. (Azért udvariatlanság, mert 30 év óta tudjuk és valljuk, hogy házaspár esetén egyszerre csak egy lehet beteg, mert valakinek a beteget ápolni kell, s az csak a másik fél lehet. Nos tehát az lehet beteg, aki először jelenti ki magáról. És én a második voltam.)
Imigyen keseregtem el bánatomat asszonykámnak: Képzeld: ebédkor a jobb kezem egyszerűen megadta magát. Megbénult. Nem engedelmeskedett mozgását irányító akaratomnak. Még szerencse, hogy kiválóan tudok bal kézzel enni, s egy kanállal megettem a köretet s a párizsi szeletet is. Kb. negyed óráig tartott a félelmetes jelenség, miközben csodálkozó szemmel figyeltem a velem szemben ülő 81 éves szerzetest, hogy milyen kifogástalan egészséggel eszik, és beszél arról, hogy nem ér rá mosogatni, mert indulnia kell, hogy elérje a miskolci vonatot.
Tudtam, hogy keringési meszesedési zűr ez, de nem tudtam, hogy mekkora zűr. Visszatér-e ez a mozgáskoordinációs probléma, vagy nem. Stb. [PS.: Tévedtem, a ffi-klimax egyik velejárója, hoppá!]
Mire ő. Nem vagy te egy kicsit hipochonder?
De. Az vagyok. Hipp-hopp, már itt se vagyok.
Már régóta foglalkoztat az a gondolat, hogy írok egy cédulát ezzel a szöveggel: Tudom, hogy illetlenség, de MEGHALTAM. BOCSI!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr175168056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása