Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2008.11.15. 18:02 emmausz

Nevetés

POST
Életemben többször olvastam a nevetésről, mert mindig is nagyon szerettem nevetni, vagy nagyon szerettem volna. Úgy gondoltam, hogy legjobb lesz, ha az ilyen című művel ismerkedek meg. Megvettem és nem olvastam el Henri Bergson Nevetés c. könyvét, sem Dienes Valéria fordításában, sem az új fordításban. Első – némileg kudarcos – endorfinpótlást remélő próbálkozásomat követően már többször olvastam a nevetés mibenlétéről, társadalomban betöltött szerepéről, hatásairól az egyénre és a közösségre. És  … a nevetés témájú tanulmányok rendszerszerűen elkerülik a poénok közreadását. Még a lábjegyzetekben sem akadok egy rövid csattanóra, alapviccre, tudós könyvekre hivatkoznak ottan.
Jaj, de igaz erre is, aki tudja, csinálja, aki nem, tanítja.
Persze némileg oktalanság korholni a pszichológusokat komolyságukért, hiszen komolyan ajánlják a nevetést. És ez nem vicc! Lássuk csak! A nevetés csakugyan komoly dolog. Olvasom, hogy az egészség-megőrzési önsegítő-megküzdési módok legalkalmasabb összetevői ezek:
belátás, elviselés (eddig a szeretethimnusz ajánlásaival azonos: mindent eltűr, mindent elvisel),
függetlenség (aki házas tegyen úgy, mintha nem lenne az, szintén Szt. Pál),
kapcsolatépítés (a pogányok közt pogány voltam, a zsidók között zsidó, mindenkinek mindene voltam, hogy…,)
kezdeményezés, kreativitás, (Hallom, hogy vallásos emberek vagytok, az ismeretlen istennek állítottatok oltárt. [Areopáguszi beszéd]),
erkölcsi érzék (törekedjetek a jóra, hagyjátok el a sötétség cselekedeteit),
humor (Ha nem mondjátok meg, kinek a keresztségével keresztelt János, én se mondom meg, hogy ki küldött engem. [Jézus humora]).
Bármilyen meglepő, az egyház 2000 éve tanítja az egészségmegőrzés útját!
Nos hát, ez a post ugye a nevetésről szóló írásokról szól. Nem akarok az emlegetett előadókhoz, komoly írások szerzőihez hasonlítani abban, hogy nem nevettetem meg olvasóimat. Megmondom őszintén meg sem értem: hogyan tudják megállni, hogy ne hozzanak egy csomó viccet mondandójukat tarkítandó. Mindegy. Nekik segítek az alábbi összeállítással. Legközelebb tegyék teljessé előadásukat viccekkel, javaslatom szerint célszerű a duma végén kiosztani az A/4-eseket – mindenkinek egyet –, mert különben komolytalanná válik az előadás maga. ;-)
Most hát előbányászok egy csokor viccet 2002-ből:

PRAE
Az elmeorvos bemegy az üres szobába, s így szól:

– Uram, most hogy kettesben maradtunk, nyugodtan elmesélheti, hogy mióta képzeli magát láthatatlannak.

*
– Képzeld, azt mondta a pszichiáterem, hogy én szerelmes vagyok egy esernyőbe...
– Egy esernyőbe? Viccelsz?
– Képzeld! Nem mondom, vonzalmat érzek iránta, na de szerelmet!?
*
– Doktor úr, segítsen rajtam! Úgy érzem, két személy lakik bennem. Gondolja, hogy tud segíteni rajtam? Jól tettem, hogy pszichiáterhez fordultam?
– Hohó, egyszerre csak egy beszéljen!
*
– Doktor úr, engem mindenki hazugnak néz!
– Ezt azért nem hinném...
*
Minden férfinak szüksége van egy feleségre, mert van egy csomó olyan dolog, amiért egész egyszerűen nem lehet a kormányt hibáztatni.
*
– Doktor úr, a feleségem tegnap iszonyatosan fejbe vágott a sodrófával.
– És lett valami baja?
– Szerencsére nem, viszont a feleségem tegnap iszonyatosan fejbe vágott a sodrófával.
*
Terapeuta: Nézze, véleményem szerint ön nem szenved nagyzási hóbortban, megalomániában, vagy szerepzavarban. Továbbá Önnek szerintem nincsenek identitás problémái sem.
Páciens: Értem, de megkérném, hogy álljon fel a székemből, és feküdjön át a díványra, hogy folytathassuk a terápiát.
*
– Mit mondott doktor úr, elmehetek?
– Mondom elmebeteg!
*
– Én teljesen egészséges vagyok, doktor úr. A hangok is ezt mondják.
*
– Doktor úr, engem mindenki ostobának tart.
– Értem a problémáját. Mondjon el szépen, lassan mindent az elejétől.
*
– Dok-tor úr, en-gem min-den-ki os-to-bá-nak tart...
*
– Csak mert paranoiás vagy, még nem biztos, hogy nem akarnak elkapni...
*
Egy embert bevisznek az elmegyógyintézetbe.
– Ön hogy kerül ide?
– Elveszett a szemüvegem...
– Akkor miért ide hozták?!
– Miért? Ide hozták?
*
– Doktor Úr! Mondja, mit jelent az, hogy déja vu?
– Az az érzésem, ezt már kérdezte tőlem.
– Doktor úr, én telefonnak képzelem magamat!
– Tessék, itt a gyógyszer. Napi kettőt vegyen be. Ha nem használ, csörögjön vissza a jövő héten.
*
Egy partin:
– Ön pszichológus?
– Miért kérdi?
– Ön pszichológus.
*
– Melyik a jobb, az Alzheimer- vagy a Parkinsonkór?
– ???
– Az Alzheimer, mert jobb elfelejteni fizetni, mint kilötykölni a sört.
*
– Csak úgy tudok segíteni, ha szépen elmond mindent a legelejétől kezdve.
– Jó. Tehát, kezdetben teremtettem az eget és a földet.
*
Pszichiáter a nővérhez:
– Elég ha úgy mondja: nagyon elfoglaltak vagyunk. Ne mondja azt állandóan, hogy ez egy „őrültek háza”.
*
– Doktor úr, az a problémám, hogy rettenetesen feledékeny vagyok, képtelen vagyok bármire is visszaemlékezni. Mit javasol, mit tegyek?
– Először is fizessen előre.
*
A hipochondria az egyetlen betegség, amelyben még nem szenvedtem.
*
Az a jó az Alzheimerkórban, hogy az ember minden nap új arcokkal találkozik.
*
– Doktor úr, az emberek állandóan semmibe vesznek.
– Következő!
*
Korábban többszörös személyiségem volt, de most már jól vagyunk.
*
– Doktor úr, állandóan azt képzelem, hogy egy macska vagyok.
– És mióta képzeli ezt?
– Már kiscica korom óta.
*
– Doktor úr, engem senki nem ért meg igazán.
– Ezt hogy érti?
– Doktor Úr! A bátyám csirkének képzeli magát!
– Nahát! És mióta?
– Három éve. Jöhettünk volna előbb is, de szükségünk volt a tojásokra...
*
– Doktor úr, a feleségem azt hiszi, hogy megőrültem, mert szeretem a kolbászt.
– De hiszen ez nevetséges! Én is szeretem a kolbászt.
– Ez nagyszerű! Akkor jöjjön el és nézze meg a gyűjteményemet, több száz van már belőle! 
*
Felirat Pavlov laboratóriumának ajtaján: „Kérjük kopogjon! NE CSÖNGESSEN!”
*
– Engem senki nem vesz komolyan!
– Ugyan, ne vicceljen már!
*
Új paciens a pszichológusnál:
– Olyan bizonytalannak érzem magam... Vagy mégsem?
*
Kliens a rogersi terapeutának: Nagyon lehangolt vagyok.
Terapeuta: Értem. Ön lehangolt.
K: Semmi nem megy jól.
T.: Értem. Önnek semmi nem megy jól.
K: Néha úgy érzem, öngyilkos lennék.
T: Úgy gondolja, öngyilkos lenne.
K: Igen, és most MEG IS TESZEM!
T: Értem. Most akarja megtenni.
K: (kiugrik az ablakon)
T: Értem. Vuuuuú... Paffffff.....
*
Mindig is hipochonder voltam. A francia drazsét már gyerekkoromban is egyesével, egy pohár vízzel vettem be.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr955168186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása