Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2010.02.04. 19:27 emmausz

A XXI. század könyve

Ma egész nap itthon voltam, és most este hétkor még mindig nem jegyeztem fel semmit posztként. Sok minden kavarog a fejemben. Sok jó is ért a nap folyamán. Mica elhozta egy negyed évre a recepteket, jó részüket beváltottam.
Keresem, de nem találom testkontroll c. könyvünket, mert egyszer már ledobtam segítségével 15 kiló. Most az év során már 250-szer itthon étkezem, ez elég ahhoz, hogy ura legyek annak, mit és mennyit, milyen párosításban faldokoljak. Ha még nem dobtam ki, egysz4er megvolt a jó párosítású ételek rendszere az irodában. De olykor a felesleges dolgokat kidobom. Ezek azok, melyeket rendszerint már másnap szeretnék használni. És verem a fejemet a falba.
Nos, mondom, sok jó ért ma. Pl. meghoztam a drogokat. Kicsomagoltam őket és háromfelé osztottam: reggel-délben-este beveendők. Szép program.
Fotóztam is kedvemre.
Majd korrektúráztam, cikket írtam, válaszokat e-mailekre.
Olvastam is valamennyit, és megálmodtam a XXI. század könyvét. A könyv ránézésre gyűrűs könyv. Olyan, mint a gyűrűs dosszié. Egy-két ívenként klamnizott részekből áll. Mivel egy egész könyvet tartani roppant macerás, kényelmetlen és fárasztó, minden útra csak egy könnyített papírból álló néhány ívet viszek magammal. Ezek nemcsak klamnizva vannak, de lyukasztva is. Olvasás után egy mozdulattal a helyükre teszem őket, és ugyanazzal a mozdulattal kiemelem a következő adag szöveget. Nem fárad el a kezem a könyv tartásában, nem kell cipelni az egészet, könnyebb fénymásolni, ha szükséges, komfortosabb lapozgatni egy füzetnyi anyagot, mint az egészet. Az ötlet az enyém. Ha megcsinálod, a haszon 5%-a az enyém belőle a forgalom után, illetve jogutódaimé.
Egyszer csaknem tíz percet azzal töltöttem, hogy kitaláljam, milyen könyv felelne meg korunknak. Alapvető változtatások kellenének, és lehetségesek is, mert hiszen a technika rekord sebességgel fejlődik. Gondoljunk csak a már szerzői jog által nem tiltott (40 évnél régebben keletkezett) művek számítógépbe táplálása és akár egy pld.-ban otthoni nyomtatás lehetőségére, gondoljunk csak arra, hogy lézernyomtatóra emlékeztető gépeken tetszőleges pld.-számú könyv nyomtatását meg lehet rendelni. Gondoljunk csak arra, hol van már a kefelevonat, hol vannak az ólomszedőgépek?
Érdemes volna alaposan beleásnom magam a témába. Csakugyan újra kellene gondolni a könyvet mint olyat, az előállítás technológiáját, mint olyat és a terjesztés mikéntjét.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr385168800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása