Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2011.07.31. 16:24 emmausz

Kotlok

Vélhetően a szláv kotla főző üst, lábos szó bújik meg a tojásain kitartó módon elüldögélő kotló, kotlós szó mélyén. Merthogy melegíti őket vagy három hétig.
Magam is kotlok, amikor egy helyben üldögélek, ha nem is 21 napig. Elgondolkozom a „kotlik” igén.
Ikes ige volna?
Akkor kotlom. Ám még soha életemben nem hallottam ilyen formájában.
Még az is bizonytalan, hogy ez a kotlik a jó alakja, mert mellette megél a kotol szó is azonos értelemben.
Mindenesetre a neki megfelelő élőlény neve is kétféle: Kotló és kotlós.
Mindkettő helyes.
Ezt csak azért jegyzem meg, mert korábban „kijött a mentő”. Ma már inkább „a mentős jön ki”. Ezt valamelyik nyelvhelyességi műsor kifogásolta. Pedig nincs igazuk.
Lásd kotló,  kotlós.
Azért Kotlok a poszt címe, mert ülök a gép előtt és kotlok. Tegnap egy több hetes munkát fejeztem be, párhuzamosan készítettem a posztokat rendre, és a fotókat is serényen. Mára befejeződött a mű,
megírtam a véleményemet a kötetről,
az évek és emlékek blogban beszámoltam múltbeli kulináris szokásaimról
lementem sétálni és kiizzadtam egy db. fotót,
S most itt ülök és kotlok.
Na nem sokáig, mert bejelentkezett valaki, aki minden percben megérkezhet.
Nem várathatom meg azzal, hogy nem érek rá, posztot írok. Ezért hát…
Sziasztok!  
PS.: Ki a Főnök?
Individualista világunkban én vagyok az.
Mind-mind azok vagyunk. Magunk körül pörgünk.
Pedig ha mi vagyunk a föld, akkor Gazdánk a nap. Márpedig a heliocentrikus világkép szerint nem a föld körül kering a nap, hanem  a nap körül kering a föld.
Ha ezt elfogadom, akkor viszont a helyes életprogramom alakítása hosszú, közép- és rövid távon egyaránt ez:
Mondd meg nekem Te, Aki VAGY, hogy mit tegyek én, aki lettem.

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr85169466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fidelia 2011.08.01. 17:06:46

oké - okés Ez már merőben más. Nagyon zavarja a fülemet az "okés". Nem tudom megszokni, pedig jó néhány éve hallom már.

mick · http://emmausz.freeblog.hu 2011.08.01. 17:26:33

A szleng járja a maga útját, és folyton változik. Mint a divat, jön-megy. Megértem, hogy zavarja, de talán múló divat az okés is.

Beles · http://f2.washington.edu/fm/c2/ 2011.08.02. 00:00:20

"Mondd meg nekem Te, Aki VAGY, hogy mit tegyek én, aki lettem." Szerintem soha sem mondja meg hogy mit kellene tenned, viszont meg mondta mar hogy hogyan kell tenned amit teszel. Ahogy olvasom, Te csinalod.

mick · http://emmausz.freeblog.hu 2011.08.02. 07:17:14

Igazad lehet, a legtöbb embernek ritkán adatik közvetlen megtapasztalása. Itt inkább a helyes függelmi rendre akarok utalni. Hogy csinálom-e? Remélem. A próféta szóljon Belőled. Üdv Mik
süti beállítások módosítása