Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

• exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

• exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2014.05.21. 07:37 emmausz

Yesterday

Nemcsak az egyik Paul Mc Cartney-szám címe, hanem egy jelent megelőző napot kifejező szó is.
Tegnap reggel vártam a csapatot. Felkerekedvén (az autónak csakugyan van kereke) elutaztunk, és sétáltunk egyet Visegrád tövében, Pilisszentlászló irányába haladva.
Ismételt tapasztalatom az, hogy a szilfid emberek minden megerőltetés nélkül sétálgatnak az enyhe emelkedőn, miközben folyamatosan beszélgetnek. Én meg erőim latba vetésével törekszem leküzdeni a köztünk csökkenni nem akaró távolságot. Mi is beszélgettünk, hála Istennek, szóval tartott I., így csak néha-néha mondtam egy-két mondatot. Korpulens magam és korom ellene dolgozik annak, hogy együtt sétáljak nálam magasabb, fiatalabb vagy vékonyabb emberekkel. Ezt már sokszor megtapasztaltam. Nehezen tudok lépést tartani másokkal, ez az oka annak, hogy általában kerülöm a társas mászkálást.
Megbeszéltem a feljebbvalókkal, hogy bírnom kell a strapát a találkozás öröme okán. Így is lett. Útközben találkoztunk egy szürke gémmel, (FB-on mutatom), és hatalmas csobbanásokra lettünk figyelmesek a pisztráng-tónál. Egy kissrác dobált köveket a vízbe, annak a gyűrűit véltük halak felbukkanásának. Volt még ott egy állat, helyesebben kettő. Lovacskák, mögöttük szekér. Magda-forrástól a pisztrángosig meg vissza megfelelő összegért fel- és leszekerezhetett a társaság. Két gyerekcsoportot vitt az idős hajtó. Mi nem próbálkoztunk.
A földszint meglátogatása után felmentünk a visegrádi várba. A várban mászkálva meglepett a bazáráruk igénytelensége. Csicsamicsák, minden kecsesség nélkül. Souvenirnek, porfogónak tán elegek. Használati tárgyként legtöbbjüket nem szívesen venném a kezembe, nem szívesen innék a vastag falú bögréből, tenném a sapkát a fejemre. A várba a beugró 1700, (katonáknak őrmestertől lefelé J, továbbá) nyuggereknek, diákoknak 800. Kérdeztem, ezért a pénzért póniló vagy lift visz-e a bástyákra? Persze! Még mit nem!
Hát ez nem Krakkó, ahol az Irgalmasság temploma melletti torony tengelyében lift halad föl-le a körkilátóhoz. A toilette-szolgáltatás is ingyenes. Itt nem. És ha fotózni szeretnéd magadat a pároddal a királyi trónus utánzatán, 200 ft a tarifa, és ha azt kívánod lefotózni, hogy a bakó hogyan vágja le a fejedet egy célszerű tuskón egy célszerűtlenül rozsdás bárddal, 100 ft a taksa. Azt hiszem, ingyen a kalodába se bújhatsz be. A gyönyörű panoráma megtekintéséért nem szedtek külön pénzt, a panoptikum meg nem érdekelt (800 ft). Mindent egybevéve sikerült bevennünk Visegrád várát, utóbb győztesen vonultunk le és ki belőle.
Végül is hálás vagyok a találkozás lehetőségéért, örülök neki, hogy képes voltam a sétára, élmény volt a találkozás, mint mindig, és élmény a várból való kilátás a Duna-kanyarra, a közeli és távoli hegyekre.

Lábjegyzet a Kiv 34-hez. Mózes újra felmegy a Sínai-hegyre a maga faragta kőtáblákkal. Isten pedig ráírja parancsait. Ezek a kultusz végzésének utasításai, s annak parancsa, hogy az öt ott lakó törzzsel ne közösködjenek sem kultuszukban, sem házasságban. Kijelenti, hogy féltékeny Isten az ő neve. Megtiltja, hogy öntött képet készítsenek róla. Mózes arca ragyog, amikor lejön a hegyről. Olyannyira, hogy leplet tesz arca elé, amikkor embereivel tárgyal, mert azok nem viselik el a rajtamutatkozó isteni fényességet.
Közöm. A múltkor egy magát izraelitának nevező katolizált illetővel beszélgettem. Ő azt mondta, hogy a zsidóság arca előtt ma is lepel van. Akkor jön létre az egy hitük velünk, amikor ez a lepel lehull, és rájönnek, hogy az ebed-Jahve, az Isten szolgája, a fájdalom férfija (vö. Izajás) Jézus, aki eljött. Ebben a fejezetben olvasunk először arról, hogy Isten féltékeny. Olyannyira az, hogy nem tűri az ezotériát, az eretnekségeket, a keveredést a pogány istenekkel, buja kultikus szokásaikkal.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.