Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2014.07.03. 07:11 emmausz

Lectori salutem!

Találkozások
1. Reggel kivittem feleséget a megállóba.
2. Reggel a misén néhány emberrel szemkontaktust váltottam. Mivel elöl szoktam ülni, számuk nem lehetett több öt főnél a kb. húsz jelenlévő közül.
3. Vettem annak a testét, „aki az Eucharisztiában nekünk adta önmagát”.
4. Kettőnek köszöntem távozáskor.
5. QQ poharából ittam, mindig emlékeztet rá.
6. Csia ajándék hibiszkuszteáját ittam.
7. V. Miki rádióját valaki átállította, bekapcsolt az ébresztője kb. délben.
8. Csaknem kihagytam: Reggel telefonált Miklós fiú, szerelik náluk a légkondit.   
9. Felhívott Éva, akivel egy órát beszélgettem telefonon. A beszélgetés sok rokonunkat érintette. Meg se tudom őket maradéktalanul számolni.
10. Felhívott Elvi, hogy mehetek uncsikáért a bölcsődébe. 
11. Az internet híreivel bebarangoltam a föld egy részét, s a pápától N. Sarkozyig; sok felebarátomról szó esett.
12. Virtuális találkozásfélének tekintem a lájkokat, hozzászólásokat, véleményeket, feltett arcmás fotókat a facebookra.
13. A szokott posztokat olvasva, kicsit „náluk időztem”, akik írtak vagy nem írtak új anyagot.
14. A bölcsődében összefutottam Elvivel is. A picikével a nyakamban sétáltunk hozzánk.
15. Tücsivel kiegészült a csapat.
Kb. ez az a sokaság, akivel összehozott sorsom, s kicsit mindnyájatokkal, akik elolvassátok posztomat: Lectori salutem!  
Még megjegyzem, hogy fogyni szeretnék, ezért főztem hat kemény tojást. Hazaindulásuk előtt Levit megkínáltam egy szelettel. Élvezettel majszolta el, majd kiment a tányérhoz, hogy részesedhessen még a jókból. Nagyot harapott az egyik tojásba. Mennünk kellett. Újra kiment a konyhába, s nem az elkezdett tojást fogta fülön, hanem egy újat, mert „nagy” tojást kívánt magával vinni. Megtoldottam még eggyel. Megelégedetten szorongatta kezében a műanyag zacskót, melybe a saláta mellé tett kincseket boldogan vitte haza „a papához”.        
Lábjegyzet a Szám 11-hez. „A néptömeg lázad, forrong és lázad”: visszakívánkozik az „egyiptomi húsosfazekakhoz” (Ez a fordulat itt szerepel először az Ószövetségben. Az elégedetlenség kifejezésére mindmáig idézik). Unják a mannát. Mózes is duzzog. Szeretne inkább meghalni, mint nyakas népével kínlódni a pusztában. Az Úrral egyezkedik, aki kéri, hogy válasszon ki hetven vezetésre alkalmas férfit, s ossza meg velük hatalmát. Így is tesz. Az Úr prófétai hatalomban részesíti a kiválasztottakat, akik osztoznak Mózessel az irányításban. Az Úr kívánságát tolmácsolja Mózes a népnek: „Szentelődjetek meg reggelre, és akkor majd kaptok húst enni.” Az Isten szelet támasztott, s fürjcsapatot kényszerített arra, hogy a tábor körüli területet lepjék el. Egy hónapig tartott a fürjek érkezése, eladdig, hogy a nép már a szaguktól is megundorodott. Közöm.  Az Isten ma is meghallgatja imáinkat. Ha rájövünk, ha nem, a legjobbat adja nekünk, ami üdvösségünkre szolgál. A kérdés, hogy felismerjük-e gondviselő szeretetét, s ha igen, hálásak vagyunk-e neki, vagy újabb kérésekkel ostromoljuk őt köszönet helyett. Életemben ilyen meghallgatás számos esetben előfordult. Leginkább abban a mozzanatban ismertem fel „az Isten ujját”, amelynek során eszköztelenné tett, hogy alapvető fordulatot vegyen életpályám. A kereskedelemből kiemelt, munkanélkülivé váltam, s hihetetlen változás következett be. Egy éven belül a publicista pályán találtam magamat. Ez lett a megélhetésem, amire eleve rendeltettem, s amivel évtizedekig nem élhettem egyéb irányú prózai foglalatosságaim miatt.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr846469463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rozsa T. 2014.07.03. 11:36:51

Engem mindig érdekel egy "mindennap" leirása, mert az úgymond "semmi sem történt" nem létezik... Az élet az ilyen látszoólagos semmiségekkel, valamint egy-két kiugróan tragikus vagy boldog pillanattal telik el...

emmausz 2014.07.03. 12:17:17

Így van. Viszont néha nem sikerül igazán szerkezetet adni a történéseknek. Akkor viszont szétesnek a nap epizódjai.
Jut eszembe. A múltkor az én kommentem nem ment át, amit elismerőleg írtam a fotóról készült grafikádról.
Misztikus néha a számítógépek viselkedése. Olvaslak és nézem képeidet.
süti beállítások módosítása