Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2020.09.21. 19:47 emmausz

Nyugdíjas kerékvágás

Egymásnak elmondtunk már sok mindent egyszer-másszor, ötször ,százszor.
Figyelmünk megoszlik az elektronikus ketyerék és az olvasnivalók között.
Reggel, este bekapjuk a kötelező pirulákat.
Itthon levesszük álarcunkat, odakint feltesszük.
Doktor úr, nekem megmondhatja, én nem vagyok… (Legjobb, ha nem kell semmit megmondania.)
Röviden tanácskoztunk: jól tenném, ha vennék vörösbort, s naponta 1-1 decit lehúznék. Állítólag jó a szívnek. Mások szerint semmi hatása nincs rá. De hátha. Jobb íze van, mint a galagonya teának, amelynek egyesek szerint jó hatása van a szívre…
A kérdés, hogy milyen napszakban igyak, egyértelműen az este. Éjjel nem szoktam vezetni.  Nappal még igen.
Kocsim huszonkét éves, ami kocsik között matuzsálemi kor, én hetvennégy. Versenyzünk, mint Charly Algernonnal. Melyikünk bírja tovább szusszal? Az is rozsdás, s mi tagadás én se panaszkodhatok.
Jut eszembe, van egy, tán öt éve felvett videóm. Levi unoka akkor kétéves volt, és a nappaliban körbe-körbe futott, nagymama meg utána. Levi nevetve hangicsált: Én még bírom, én még bírom…
A terep ugyanaz, a futó személye változott. tegnapelőtt két és féléves húgocskája rótta a köröket ugyanazon a nyomvonalon. Fáradhatatlanul. Körbe-körbe. Harminc körig számoltam, aztán abbahagytam, mert ugyan nem mondta, de látnivaló volt, hogy még ő is bírja, még ő is bírja.
***
Elfogytak az érdeklődésemre számot tartható kötetek. A könyvmegállóból múltkoriban hozott két novelláskötetnek boldogan nekiálltam, de hamar rájöttem, hogy minden elbeszélést be tudok fejezni, tehát már olvastam őket. Most az Antikváriumhoz fordultam, mert valamiért szeretem a képzőművészek prózáját. Nem tudom megmagyarázni, hogy miért. De Váli Dezsőnek éppúgy olvasója vagyok, mint Bernáth Aurélnak s Borsos Miklósnak.  Tehát megrendeltem több Prokop Péter-könyvet. Ő papként szolgált Rómában, én még találkoztam vele Bp-en. Már elhunyt.  Kedvelem odavetett gondolatait, amelyeket sűrűn megszakít egy-egy vázlatszerű képével, olykor remekművével. Biztos közöttük is akad majd, amit már olvastam. Ez előfordulhat egy idősödő nagypapával, akinek az élete során mindig kézközelben voltak a könyvek, s bizonyos hányadukat valóban el is olvasta.
***
Illényi Katica a FB-on előadja, hogy telefonon beszélt egy bécsi karmesterrel, aki könnyekre fakadt, amiért elmarad egy soron következő koncertje. I. K. leírja, hogy az illető karmesternek hirtelenjében elmondott három viccet, hogy jobb kedvre térítse. Empátiával átitatott ötlete nagyon tetszik nekem, kár, hogy a vicceket nem osztotta meg bejegyzésében.
***
Zene. Legyen akkor Katica, aki thereminen az Only you. c. slágert adja elő. https://www.youtube.com/watch?v=AuV4XiCTgn8

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr316209370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása