Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2021.07.30. 05:44 emmausz

A városban

Bementem a városba, ami azt jelenthetné, hogy eddig kint voltam belőle. Ez meg nem igaz, mert hol van még tőlünk Bp. külső határa. Mégis bementem, hiszen a Belváros környékét céloztam meg. Az Oktogonnál szálltam le a combinóról (ugye a légkondis hosszú villamos neve). Még nagyjából emlékeztem rá, hogy egykor miféle portálokkal lehetett ott találkozni. Mivel egy hentesüzlet állt a nagy körúton, a Nyugati pályaudvar közelében, villamosra szállva sorra néztem a kirakatokat, hátha még megvan. Bizony, ma is működik. Vettem is sebtében két szál lángolt kolbászt, mert arra volt megbízásom.
Oly ritkán tévedek be a főváros központjába, hogy előrelátó módon zsebre tettem a kisebbik mobilt, amellyel szintén lehet fotózni.
Hátha.
Nem is csalódtam.
Az egykor G. Eiffel-irodájában készült terv alapján megépített Nyugati pályaudvart éppen tatarozzák. A főhajó díszes teteje már elkészült, most a szélső épületszárnyak vannak felújítás alatt.
Feltűnt két dolog. Az egyik, hogy az új tervezésű épületek kialakítása tömbszerű, hatalmas üvegfelületekkel és jellegtelenséget mutat kinézetük. A régi bérpaloták felújítva egyedi arcukat mutatnák, de sokukat éktelenítenek eléjük feszített óriásreklámok. Elég szörnyű ez, noha korunkra igencsak jellemző. Az érdekek mentén születnek döntések, s ezek sokszor szembe mennek az értékekkel.
Szép lenne ez a főváros, mert sok értékes épülete van, ám nem képes szebbik arcát megmutatni, mert takarják a haszonelvű, az érdekek mentén hozott döntések hozadéka, a közönségességet felmutató óriásplakátok megjelenése.
Kár, hogy így van.
Ami pedig a feliratokat illeti, a külföldiek praktikus okokból jól eltájékozódhatnak, mert az angol szövegek dominálnak. A lengyeleknél ellenkezőjét láttam. Ott csak a szlávok érzik otthon magukat, mert minden cégfelirat lengyelül van kiszerkesztve. 
***
A könyvmegállóban hagytam, amit otthagytam, s elhoztam egy Bradbury scifit, Gárdonyitól Ida regénye c. munkáját, mert az olyan lírai, olyan plátói hangvételű. 

 

komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr4916642960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása