Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2007.11.15. 14:16 emmausz

Tenmagam TEGNAP MA ... s holnap???

Van, aki bevallja, van, aki nem: Mindenki magát írja, csak más és más apropót keres hozzá (Mondják, még Az ember tragédiája Madáchára is igaz.). Aktualitása lévén a jogosítványcserének, megnéztük: Miklós fiúnak mikor jár le a jogsija. 9 év múlva! Nekem, nyugdíjasnak addig háromszor kell cseréltetnem!
Most is ez ügyben fáradtam el a szakrendelőbe. Tegnap eldugult a balfülem, s csak féloldalasan jutottak el hozzám az információk. Bejelentkeztem hát telefonon, és egy csapásra két legyet ütöttem: egy vizitdíjért kimosták fülemet, és megnézték szemeimet. Csakhogy fordított sorrendben. Kissé meredek volt, hogy a dokinő mondandóját csak úgy felibe- harmadába értettem. Valaha a vizsgálat abból állt, hogy jól látok-e a szemüvegemmel? Színtévesztő vagyok-e? Ezeket „gyorsan lezongoráztuk”, és mehettem Isten hírével.
Ma meg?
Színlátáspróba, szemmozgások szabadsága, védőszervek működése (ráfújt a gép a szememre, naná, hogy becsuktam). Mindent összevetve három különféle optikai műszer előtt kellett államat az állványra helyezni, homlokommal nekifeszülni, s úgy viselkedni, ahogy kérik. Már-már gyanakodva ültem oda a 3. masina elé:
Mit akarnak ezek?
Csak nem találtak valamit?
Az én koromban minden előfordulhat. (Minap köteleztek tüdőszűrésre. Csakugyan ódzkodva vetettem alá magam a röggönyözésnek, ami korábban rutin volt. De kb. egy hónapja mesélte suttogva kedves helyi barátom, hogy ő is elment, majd szembesült a kirajzolódó foltokkal. Egy héten belül kivették a fél tüdejét, diétára fogták azzal, hogy további 20 kilótól szabaduljon meg, s a légcsövén talált daganattól is megszabadították. Azóta céklán él és egyéb zöldségeken.) Hát hogyne lennék visszafogott.
Most megúsztam a szemészeten. Nincs a szemem fenekén elváltozás, s mert költőien szép jelzőket használ a diagnózis, idemásolom:
Kötőhártya: békés
Sclera: ép
Cornea: sima, csillogó, tiszta, festéktapadás nincs
Csarnok: kp. mély, tiszta
Iris rajzolata: megtartott
Pupilla: Kp. tág, kerek, centrális, direkt és indirekt jól reagál
Lencse (cataracta [lehet, hogy Kata rakta, de az is lehet, hogy másképp hívták] átvilágítás): tiszta
Üvegtest: biomikroszkópos vizsg: tiszta
Szemfenék: ép papilla, norm. érrendszer
Macula: fényreflex megtartott.
Azaz minden OK.
És ez még csak a szemem volt.
A fülészeten már könnyebb a dolog. Jó helyen mondom, hogy nem hallok a félfülemre a belső zúgáson kívül semmit. Az itt uralkodó intim félhomály nem annak szól, hogy két érett, de különnemű ember keresi egymást, és együtt duruzsolnak. Annak se, hogy sötétben mennyire hallok jól, hanem annak, hogy a doktor homorútükrének pisla fénye nem érvényesülne normális világosság esetén. Mondtam, hogy nem úgy van most, (itt sem) mint volt régen. Spatulát vesz elő a doki. Csak nem a fülembe szeretné dugni!? De nem. Ráutaló magatartása jelzi, tátsam ki a számat. Kitátám. Belenéze. Visszacsukám. Emiatt még akár jól is hallhatok. Ekkor már egy tölcsért duga az orrlikamba, megnézé, majd a másikat is. Ez se hozta ki őt a sodrából. Ezután mosták ki fülemet együttes erővel, mert ami nem jött ki spricnivel, kijött egy vékony, de igen intenzív vízsugárral.
Tehát ez se úgy van, mint volt régen. Régen füleim öntisztultak. Ötven fölött kezdett egyszer csak visszabeszélni eme kiterjedésem. Amilyen beletörődő vagyok, meg se kérdeztem, hogy füleim miért vannak egy nagyterc különbségre hangolva. Szerintem a jobb fülem G-hangot ad, ha megrázom a fejemet, a bal H-t. (Még jó, hogy nincs három fülem, mert annak stílszerűen E-hangot kellene adnia, kocsink rendszáma ui. GHE-vel indul) Nos, ez azért zavaró – jobb, ha tudjátok, mert ez nemcsak velem fordulhat elő –, mert a felhangokat hamisan jelenítik meg füleim, s olyik zenemű számomra élvezhetetlen. Egyszer elcsíptem – sajnos elég későn – egy a jelenséget magyarázó előadást a rádióban, mely így csupán azt igazolta vissza nekem, hogy nem őrültem meg, van ilyen nyavalya. (Ezt se tanultuk biológia órán.)
Kedves érdeklődő, aki eddig jutottál, elnézésedet kell kérnem, hogy saját zűrjeimmel untattalak, de mint írtam, alkalmasint (=hihetőleg) veled is megtörténhet ilyen vagy hasonló. S akkor fölényesen kijelentheted, hogy mindezekről már régóta tudomásod van, így hát egyáltalán nem hoznak izgalomba. S még egyet. Végül is jól jártál, mert testem többi részeinek a vizsgálatáról, valamint lelkemről még egy szót se szóltam! Ne izgulj, nem is tervezem.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr405167703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása