Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2008.10.26. 13:53 emmausz

Rendezkedem

Pettólomot nem bántottam, kést letettem, csitcsattot vissaadtam.

Talán bátyám mondókája volt nagyon kiskorában.
Lábjegyzet: A petrofor nagyon tudott főzni. A petróleum lángja olyan forró, hogy legalább 30 cm magasságban tartózkodott a láng fölött az edény, melyben az étel készült. Széles kanóc ontotta a forróságot lángolás közben. Ezt a kanócot miként a petróleumlámpa belét is egy tekerentyűvel lehetett szabályozni föl s alá. Eladdig, hogy a zárt tartályban kötött ki a kanóc. Onnan meg kipiszkálni nem tartozott a kívánt foglalatosságok közé. Ezért volt tilos a gyerekeknek a pettólomot bántani. A kés érthető, a csitcsatt is, amennyiben az ollóra gondoltál. A csaitcsattot azért volt célszerű mielőbb visszaadni, mert kiválóan rövidre lehetett zárni hegyeivel a konnektor áramát. Csak bele kellett dugni villásdugó módjára. Mondanom se kell, hogy kifejezetten életveszélyes művelet volt ez, mivel az ollók jól vezetik az áramot egész felületükön. Lábjegyzetnek vége.
Nos innen startolva az év végi leltárhoz készülődöm.
Tegnap téliesítettem az órákat.
A külső hőmérőket átállítottam Celsiusról Réamurre.
Az összes idei üdülési csekket feléltük.
A kultúrautalványokat sikerült elsózni.
Van még néhány étkezési utalványom. Ezeket a Match-ban fogom levásárolni, illetve az Auchanban veszek értük grillcsirkéket.
A le nem járt receptek valamennyijét beváltottam.
Minden csekket befizettem.
A missziós vasárnapi gyűjtés során adakoztam. Azon gondolkoztam eurót adjak-e vagy forintot. Jobb meggyőződésem ellenére forintot dobtam be (családi méretű lett a hozzájárulás), merthogy ha nem belhoni misszióra kívánják elkölteni, akkor jobb az euró. Nem is értem, miért nem hirdetik, hogy valutát is elfogadnak.
Végül pedig megjegyzem, hogy Tücsi jóvoltából elég nagy mennyiségű kacatot viszek a kukába majdnem mindennap. Jobban elférünk, ha kevesebb a vacak.
Könnyű a szerzeteseknek, mert ott rend van, akkor is, ha rendetlenség van. A házasok nem beszélhetnek rendről, ők rendetlenek akkor is, ha amúgy rend van, mert nem élnek rendben. Még lomtalanításkor se.
Egyebekben kell a hely, mert ma hoztak egy szobabiciklit T.-nek, hogy tekerje.
Beállt vele az ablak felé, és hajtja rendületlenül.
Nem jó megszokni, hogy egy kerékpár nem mozog.
Aki sokat szobabiciklizik, egyszer egy igazira kapva nekimegy a falnak, mert elszokott attól, hogy kerékpár halad is.

Tényleg elkéstem?
Tücsi és Zsuzsa beszélget telefonon. Tücsi említi, hogy tegnap volt Blanka névnapja.
Az édes és mosolygós Blankáé. Olyan régen írtam róla, hogy a google-val kellett megkerestetnem, vajon már megemlékeztem-e róla vagy nem. Sejtésem beigazolódott. Késve, de írtam Blanka névnapjára.  Január 8-án. Csak emlékeztetőül a bejegyzés első felét idemásolom: „Szégyelld magad! – mondhattátok volna, és én akkor a Móra-novella szavaival válaszolhattam volna rá: Szígyelem, szígyelem, hogyne szígyelném… De nem mondtátok. Pedig megfeledkeztem decemberben Melindáról, és … lehet, hogy Blankáról is. Ráadásul mindketten hölgyek. Blankáról nem biztos, hogy megfeledkeztem. Csak akkor, ha neve napját december 1-én tartja. Ha október 25-én, akkor nem feledkeztem meg róla. Ám a katolikus egyházban Blanka napja dec. 1. Ez a Blanka (jelentése: fényes, fehér, ragyogó) spanyol királylány, francia királynő, IX. Szent Lajos király anyja – olvasom Fekete Antal piarista könyvében, akit mi némi ötlettelenségtől vezérelve Svarcnak hívtunk. Ő még nem tudhatta, hogy Blanka lesz, és ez idő szerint legkisebbik unokánk lesz, mint ahogyan az szűk fél évvel ezelőtt megíratott volt blogomban. Én meg nem tudok arról, hogy a spanyol eredetű királyasszony szent lett volna. Lehet, hogy kicsi Blankára vár a feladat, hogy szentté fejlődvén kanonizálják egykor? Ki tudja? Adja Isten, hogy úgy legyen!”
És most egy rövid bekezdésben néhány dologra hadd hívom fel a figyelmet arra, hogy Blanka megtette az első lépéseket a szentté levés felé. Az első, hogy nincs bűne, hiszen ártatlan gyermek. De azon belül is jó pontokat szerzett cselekedeteivel.
Zsuzsa meséli, hogy Ágoston tank módjára robog – Blankával mit sem törődve. Az meg szintén rohan. Ágoston felé, és kiabál boldogan: Zeze (mint tudjuk, ez Á. beceneve Blankául)! És a tank eltapossa, fellöki, maga alá gyűri, ha tudja. Blanka pedig örül, kapaszkodik bátyjába. Persze ügyesen esik, hogy ne sérüljön, és továbbra is ölelgeti Zezét, értésére adva, hogy szereti.
Blanka tehát most boldog. Később lesz szent. Isten éltesse hát sokáig, akármikor tartja is névnapját.
Friss hír, hogy keresztelő elé néz Blansi. A közelmúlt történései mintha vágykeresztségét fejezték volna ki. Á.-nal ellentétben Blansi rohan bele a vízbe, bele a Balatonba, félelemérzet nélkül. Fürdéskor vödörszám önti fejére a vizet. Szeretni fogja a szertartást. Én meg már
előre örülök neki.
     


  
   

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr995168158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samu 2008.10.28. 09:32:55

És miért állítottad át a hőmérőket Celsiusról Réamurre????

Ismeretlen_11533 2008.10.28. 11:03:30

Ez csak egy rossz vicc. A külső hőmérők egy fajtája mindkét rendszerben jelez. Azt akartam kifejezni vele, hogy teljes körben elvégeztem az átállítást, sőt. Tehát az automatizmusra, a motorikus magatartásra akartam vele utalni.
süti beállítások módosítása