Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2011.02.28. 16:40 emmausz

Nincs tökéletes könyv…

Van néhány hozzám köthető kijelentés, melyeket életem tapasztalataiból szürcsöltem le. Az egyik ilyen: Az e világi lét nem tökéletes, nem is lesz az soha. A másik életem tapasztalatain alapuló megfigyelés, kiterjesztése egy szakmára.
Nincs tökéletes könyv, legalábbis én még sose láttam ilyet.  
Ad 1) A Mester azt tanítja: „Legyetek tökéletesek, mint a ti mennyei Atyátok is tökéletes.” Ez a cél. Ám e világon aligha sikerülhet megvalósítani. A nagy szentek közelítik az eszményt, de el ők sem érik (csak többé-kevésbé aszimptotái az eszménynek, hogy áttévedjek ezúttal a trigonometria területére). Olyannyira így van ez, hogy János apostol igyekszik hozzáfűzni: Aki azt mondja, hogy bűn nélkül való: hazudik.
A második állításom igazából axióma. A tétel nem bizonyítható, de az életem során foglalkozásszerűen olvasott kötetek mindegyikében találtam hibát. Akár kerestem, akár csak megakadt rajta a szemem.
A hiperkorrektor állíthatja magáról, hogy sasszemmel csap le a hibákra. De bármibe lefogadom, hogy az ő korrektúrájában is marad valami delikatesz, amin átsiklott a szeme, ahol kihagyott a figyelme.
Mostanság fejeztem be egy tekintélyes kötet vizsgálatát. Alaposan átnézett mű. Én meg telerajzoltam a benne hagyott és oda nem való „gaz”-okra való utalásokkal. Mielőtt nagyképűnek tartanál, sietek kijelenteni, hogy bármiben lefogadom, hogy az általam kijavított könyvben is maradt hiba. Nem is egy. (Vö. fenti axióma.)
Nemrég kaptam egy tanulmánykötetet, melynek én voltam a szerkesztője és korrektora is. T. azonnal a „rozmárnál nyitotta ki” – mint Karinthy tankönyvét az antikvárus –, és konstatálta, hogy egy vers utolsó három betűje hiányzik. Elismertem, csakugyan. A dolog pikantériája, hogy az általam visszaküldött korrektúrában még benne volt. A tördelő gondolt egyet vagy rákönyökölt valamelyik billentyűre, és rosszra csinálta azt, ami egészen addig jó volt.
Mint mondtam: Nincs tökéletes könyv…
A napokban meg egy füzetke került a kezembe. Alig 30-40 lap. Versek sorakoznak benne.
Ahogy átpörgettem az ujjaim között, megakadt a szemem az egyik verscímen. Annak is az utolsó szavából hiányzik egy értelemzavaró betű.
Mondjam újra?
Nincs tökéletes könyv…

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr505169267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása