Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2017.12.27. 20:26 emmausz

Analóg könyvek és digitális könyvtárak

Amikor én még kis srác voltam, volt korcsolya és kész. Mióta széles körben elterjedt a görkorcsolya, a korcsolyát kezdték jégkorcsolyának nevezni.
Amikor én még kis srác voltam, volt alma és kész. Ma van alma és van bio alma. Hogy a nem bio miből készül?
Amikor én kis srác voltam, volt könyv és kész. Ma is van könyv, de létezik e-book is, sőt én már nem is tudom, minek hívjam azt a digitális kütyüt, ami 16 gigabájt tárhelyén könyvkötetek ezreit tartalmazza. Kénytelen vagyok elnevezni a Gutenberg-galaxis termékét analóg-könyvnek, esetleg papíralapú könyvnek, szemben a virtuális könyvvel, amelyet ma kaptam Z. -tól, s amely könyvtárnyi kötetet tartalmaz zsebre vágható, néhány grammos formában.
A dolog érdekessége, hogy feleségnél volt hátizsák, ő hozta az egy kötetnyi analóg Mórát, én meg (mondom neki) egy egész könyvtárat cipelek.
Mivel kezdjem? Az elektromos könyvtárban megtaláltam a rég elkallódott Herman Ottó-művet, A madarak hasznárúl és kárárúl, megtaláltam Brehm Emlősök c. kötetét magyarul. Most már elmondhatom, hogy megismertem a stílusát. Örömmel fedeztem fel Hamvas Béla számos munkáját, majd előveszem őket, de Senecát is felfedeztem. Aminek kevéssé örülök: Életem bármilyen hosszúra nyúlik is, képtelenség elolvasni az itt tárolt összes művet, információt. Ez is XXI. század.        
Beleolvastam viszont Móra Ferenc novellaválogatásába (Sohase volt jó az a nagy sietség) 
VP kedvencével (Balázs a bürgével) indul a kötet:
- Nini. Ez meg bürge, igaz?...  Vötte kend?
- Nem.
- Akkor vagy kapta kend, vagy lopta kend.
- Kaptam.
- No, azt mögéri.
És egy másikba is. Mihály folyamatbatétele. Szegény Mihályról szól, akinek az ügyét elővették, és ő úgy értette, hogy most a Tiszába fogják fojtani, merthogy mi mást jelenthetne a folyamatbatétel. Nagy megkönnyebbülésére Móra rendet rak a fejében: Most már csak azt nem érti, hogy van ez az egész? Hiszen ő azt gondolta, hogy tud magyarul.
Egy másik könyv telis-tele van szójátékkal (Kiss Csaba: Játszótárs.)  Ide írom az elsőt: az abcúgolás másképpen levelezés. És az 5218.-ikat: tttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt= sort.
Ezúton üzenem a szerzőnek, hogy a 24 órán át nyitva tartó ételbár másképp szünetmentes tápegység.    
A harmadik kötetet is elkezdtem olvasni. Tótfalusi István: Nyelvészeti ínyencfalatok (Tinta k.) 
Hát nem unatkozom, vagy ha mégis, magamra vessek.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr3013528485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása