Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2008.01.08. 17:52 emmausz

Blanka

Szégyelld magad! – mondhattátok volna, és én akkor a Móra-novella szavaival válaszolhattam volna rá: Szégyellem, szégyellem, hogyne szégyellném… De nem mondtátok. Pedig megfeledkeztem decemberben Melindáról, és … lehet, hogy Blankáról is. Ráadásul mindketten hölgyek. Blankáról nem biztos, hogy megfeledkeztem. Csak akkor, ha neve napját december 1-én tartja. Ha október 25-én, akkor nem feledkeztem meg róla. Ám a katolikus egyházban Blanka napja dec. 1. Ez a Blanka (jelentése: fényes, fehér, ragyogó) spanyol királylány, francia királynő, IX. Szent Lajos király anyja – olvasom Fekete Antal piarista könyvében, akit mi némi ötlettelenségtől vezérelve Svarcnak hívtunk. Ő még nem tudhatta, hogy Blanka ez idő szerint legkisebbik unokánk, mint ahogyan az szűk fél évvel ezelőtt megíratott volt blogomban. Ám nem tudok róla, hogy eme királyasszony szent lett volna. Lehet, hogy kicsi Blankára vár a feladat, hogy szentté fejlődvén kanonizálják egykor? Ki tudja? Adja Isten, hogy úgy legyen!
Blanka Mosonmagyaróvárt lakik, én meg Aquincumban. Blanka alig féléves. Hozzám bújik, ha teheti, mert hogy eleve ritkán találkozunk. Két foggal többje van neki, mint nekem. Hajam viszont nekem van több hozzá képest. Blanka kitűnően tartja magát. Karácsony előtt nyolc kilós „elmúlt”, azóta lehet kilenc is immár. Bátyjával, Ágostonnal szemben ő szeret a járókában lenni, mert nem érzi, hogy valahová bezárták. Érdekes módon azt érzi inkább, hogy a rácsok körülölelik, és megóvják mindenféle bajtól. Szépséges és békés természetű lányka Blanka. Inkább mosolyog, mint nem. Ha nyitva a szeme, akkor csendben figyel. Nagy empátiával viseltetik környezete iránt. Amikor meglátogattuk őket, és szokásom szerint hozzáfogtam, hogy alaposan összecsomagoljam az amúgy vasgyúró Ágostont, Blanka egy darabig tekintetében váltakozó érzelmekkel nézte-tűrte, amit művelünk jelenlétében, majd attól tartván, hogy Ágostont akár baj is érheti dögönyözése okán, keserves sírásra fakadt. Kénytelen voltam befejezni nagyapa-unoka birkózásunkat. Blanka pedig megnyugodott. Sőt. Hamar kibékültünk, mert egy kicsit őt is megdögönyöztem. Csikis kisgyerek.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr765167768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása