Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2008.02.26. 10:33 emmausz

Fuga

A tiszt ráordít a katonára:
Futólépésben addig a fáig,
amelyik 100 méterre van tőlem.
Látja?
Nézze meg, hogy ott vagyok-e. Érti?
Ha nem vagyok ott,
fusson vissza, s jelentse!

Egyik futásomról azt hiszem, már beszámoltam, ezért azt itt rövidre veszem. Volt nekem egy szigorú főnököm. Szigorúsága egy része abból állt, hogy megkövetelte, mind pontban fél nyolckor az irodában feszítsünk. Kispestről startoltam rendes időben. A Fradi-pályánál a hármas metró építése miatt a sínen keresztben megállt egy teherautó, és kezdték lepakolni. Így mire a Kálvin térre ért a villamos, öt perc maradt csak, hogy teljesítsem a pontosság múlhatatlanul fontos követelményét. Leugrottam a villamosról s a tizenötös busz vonalán végigrohantam: Kecskeméti út, Károlyi M. út, Petőfi S. utca, Régiposta utca. Itt dolgoztam. A Petőfi S. utca közepe felé elhomályosult minden a szemem előtt. Azt hittem, megvakultam. Néhány lépést még rohantam vakon, de sokáig nem lehet ezt a falba ütközés veszélye miatt tenni. Meg kellett várni, míg kitisztul a szemem. (Ilyet korábban soha nem tapasztaltam.) Fiatal lévén sikerült öt percbe szorítanom a távot. Fél nyolcra beestem az irodába. Izzadtam, büdös voltam, de időre érkeztem. Mindenkit udvariasan üdvözöltem, majd a következő harminc percben megpróbáltam levegőhöz jutni, magamhoz térni.
És most lássuk a második futást. Nem akarlak untatni, de ez is Kispestről indult. Az ébredés körül valami nem stimmelt, mert hatalmas késésben voltam. (A Hattyú-kocsmánál és -strandnál laktunk, ennek a medencéjét füvesítik be az egyik gyerekfilmhez, amelyben csak azt a szép füvet sajnálja a nyugdíjba menő parkőr.) Azért voltam késésben, mert riadókészültségben való felöltözködésemet követően 21 percem maradt ahhoz, hogy elérjem a Keleti pu.-ról Békéscsabára közlekedő gyorsot. Kiküldetésre indultunk E. Gáborral a KNER Nyomdába, így vele is találkoznom kellett, meg jegyet venni, vonatot megtalálni, felszállni. A villamost nem lehet siettetni. Ment, ahogy tudott. Én is. Ha láttam, hogy valahogyan időt nyerhetek vele, megpróbálkoztam. Villamosról leugrottam, buszra fel, gyalog át itt-ott. A Kálvária tér és az Orczy tér irányában haladtam. Emlékszem futásokra is. A Festetics utcánál aztán már vágtatni kellett, mert még élt bennem a remény, hogy a szűkös másodpercek elégnek bizonyulnak talán ahhoz, hogy elérjem a vonatot. Gabival a csarnokban futottam össze. Egy nővel beszélgetett. Lihegem neki: Szia, vettél jegyet? Igen, mondja ő, a külső vágányokról indul a vonat, de hova rohansz? – kérdezte. Hát a vonathoz. Neked is ezt ajánlom, azonnal indul. Ránézett az órájára, majd futásnak eredt ő is. Még elcsíptük a mozgó szerelvényt, s mindketten felugrottunk rá. Megint kezdődött a percekig tartó zihálás, lehiggadás, nyakkendő igazgatás, magam rendbe szedése. Annak rendje-módja szerint elintéztük a dolgunkat. Fogadtak bennünket, megittuk a kávét, megettük a pogácsákat, s felkértük a designert, készítsen díszdobozokat a cégünknek. A betekintőablakos, népi motívumokkal díszített dobozok el is készültek, megkaptuk őket postán, s bemutattuk a boltvezetőknek. Soha nem igényelték, hogy rendeljünk belőle. Így a mintadarabok évekig a szekrényemben porosodtak.
Sokszor elmélázok rajta, hogy mi értelme volt kiköpni a tüdőmet. Meg azon is, hogy a jófejű E. G. miért halt meg igen fiatalon. Egy valószínűtlenül érkező infarktus végzett vele alig harminc éves korában.Mindkét futásom hiábavalóságnak bizonyult. Szélkergetésnek, ahogy a prédikátor mondja. Mennyivel inkább igaza volt gyerekkorom képregényhősének, Placidnak (Vaillant újság),  aki odavágja Muzónak: Hová rohansz? Nincs otthon a nagymamád! S hogy ezt a rohanást megállítsa, ollóval levagdossa Muzo nadrággombjait kantárostul.
Bizony. Eheu, fugaces, Posthume, Posthume, labuntur anni! (Horatius)
Megyerül: Ej, futóhomok, futóhumusz, lábrakap Annie.
Bánk József nem így gondolja: Hej, Posthumus, Posthumus, múlnak az iramló évek ...    

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr905167835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása