Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2008.04.24. 09:46 emmausz

Önreklámunk

Többször szembesültem olyasféle nemzeti összefogással, mely arra irányult, hogy az illető országról elégséges és megbízható információ álljon a világban mindenütt rendelkezésre. Nem csinálok itt reklámot azoknak, akikre gondolok. Sok ellenkező véleménnyel szemben nem is gondolom erkölcstelennek senki részéről a propagandát a saját országuk létezéséről, értékeikről egészen addig, amíg az nem hazug, nem nacionalista, és nem irányul a tőlük különböző más népek ellen. Ám a tapasztalat sok esetben mutatja, hogy a lelkes nacionalisták párhuzamosan ellenérzésüknek is hangot adnak ezen akciójuk során. Amennyire tudom, a tendencia már a netre is bevonult. Miért is ne vonult volna be?
Nem tehetek róla, utóbbiakat, tehát a sovinisztákat az életterét ösztönösen növelő kakukk képével tudom azonosítani, amely madár ugye kilöki a más madarak fészkéből amazok saját tojásait, belepottyantja a „kakukktojást”, és mint aki jól végezte dolgát távozik. Ezután jön még csak a java. A kikelő kakukkfiókák rendre kidobálják a fészekből a tőlük különbözőt és felzabálják a nekik járó pondrókat. Élősködőknek, fasisztáknak nevezném őket, ha emberek volnának.
Velünk, magyarokkal azonban fordított a helyzet. Az álmodó magyarok kiállítását Debrecenbe helyezték, vagy csak akarták, az expót lefújták, néhány hangadó politikus kifejezte, hogy merjünk csak kicsik lenni, a többiek adókkal nyomorítják azokat, akik nem kívánják a fészket elhagyni. És kevés erőfeszítés látszik a tekintetben is, hogy híres embereinkről elégséges információ álljon rendelkezésre. Konkrétan Tarjányi Tóth Ida nevét ütöttem az internetes keresőbe. Ne gondold, hogy kiderült, melyik évben halt meg. Ne gondold, hogy a wikipédiában megtalálod az élettörténetét, szakmai karrierjét. Néhány hivatkozást találsz, mely arról szól, hogy „engem tanított”. Petrovics Tamás cimbalomművész most halt meg. Róla azt írja annak az iskolának a honlapja, ahol oktatott, hogy Tarjányi Tóth Ida növendéke. Hogyne lett volna növendéke, neveltje, hiszen a saját fiáról van szó. Ida néninek két fia volt. Az idősebbet (Péter) is ismertem legénykorában. Nagyon tehetséges volt. Képes arra a trükkre, amit soha másoktól nem hallottam, hogy fütyült egy dallamot és dúdolt hozzá egy másikat párhuzamosan. Fiatalon meghalt, szegény a Balatonban lelte halálát. Tamás meg tanított, különféle együttesekben játszott, Kalamajka, Mákvirág stb. koncerteket adott, népzenét gyűjtött.
Nincs, aki megírja a róluk szóló szócikket pl. a wikipédiába? Sajnos, én nem ismertem közelebbről őket, hogy pótoljam a mulasztást.
Nem tudom, hogy miért éppen a zene területe fehér folt a többihez képest. Arra gondolok, hogy nem találtam egyetlen felvételt sem a neten Rácz Aladár cimbalomjátékával, kevés van Cziffra Györgyével, és még sorolhatnám. Miért nincs a you tube-on meghallgatható sok Kodály-mű, sok Bárdos Lajos mű, sok Harmath Artúr, Halmos László stb. Cui prodest, hogy legyen, illetve hogy ne legyen.

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr295167921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsaufi 2008.10.14. 14:00:33

Kedves Emmausz! teljesen véletlenül bukkantam rá a blogodra. Petrovics Tamás a tanárom volt tiz éve... és a napokban eszembejutott. rákerestem a nevére, mi lehet vele...Valóban meghalt? elszomorító, h szinte semmit sem találtam róla! azért az emlékkoncertet megnézem. tudod esetleg..beteg volt? kérlek vélaszolj, akár email-ben. köszönöm, szép napokat!

Ismeretlen_11533 2008.10.14. 16:10:37

Igen. Azóta annyi minden történt. Gondolom, nem csal meg az emlékezetem, szegény tüdőrákban halt meg. Az a szörnyű, hogy rámentema wikipédiára és egy hang nem volt róla. MIndenkit bioztatok, aki közelebbről ismertem mint én. (középiskolás korából, majd egyszerre katonáskodtunk Pápán, később meg tévéből, táncházból maradt ismerős). Szókimondó és nagyon tehetséges művész volt. Mindenkinek le kellene írnia, amit tud róla, mindenkinek fel kellene tennie a youtube-ra a vele készült hanganyagokat, mert világunk igen gyorsan felejt. És ki emlékezzen rá, ha nem mi? Szeretettel üdv: Mickey

zsaufi 2008.10.14. 16:18:57

köszönöm szépen a választ. nagyon szomorú...én is kerestem wikipédián, semmi. igazából semmit nem tudok róla, kisgyerek voltam...de tisztelem és szeretem. minden jót!

Hajós András 2010.10.30. 13:52:53

Tisztelt EMMAUSZ! én Zuglóban laktam és Petrovics Tamással egy osztályban végeztem az általánost. Amikor 2003. júniusában a BM Központi Adatfeldolgozón keresztül egy levelet eljuttattam neki is, a hivatal visszajelezte, hogy továbbította. De Tamás - sajnos - az általam megadott elérhetőségeimen nem jelentkezett. Nagyon érdekelne, mit tudsz róla. Üdvözlettel, ha
süti beállítások módosítása