Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2008.10.14. 16:54 emmausz

Nyertem egy könyvet

POST
Ajjaj, ajjaj, jaj, nekem, jaj nekem, nem írtam ma semmit, megborsoz a borsos hercegnő! – idézem Márkus László hangján tán a nyuszit, vagy más  mesefigurát. 35 év távlatában hallom belső fülemmel, és hallják velem még néhányan, akiknek megvolt ez a nagylemez, és kb. ilyen régen felrakták a gyerekeknek, hogy nyugodjanak már meg, hogy induljon neki fantáziájuk a mesevilágnak.
Azért nem írtam semmit, mert egész nap írtam. Átírtam szkennelt hibás szövegeket, egész nap korrigáltam biokuláris-biomechanikus módon, majd nem hívén saját szememnek, helyesírás-ellenőrző programmal überelve az egészet (tudom én, hogy van értelme). Addig-addig vacakoltam a munkákkal, ameddig le nem telt a munkaidőm. Ugye, akkor meg haza kell jönni. Siettem, és első lettem. Rajtam kívül senki nincs itthon, így hát akár regényírásra is adhatnám a fejemet.

Tegnap is siettem, hogy felkérésre egy latin idézetet helyesen adjak vissza. Számomra is kiderült, hogy Kempis írta valaha, no és, mint egy mai kommentből megtudtam, 12 percet rávertem az utánam következő megfejtőre. Ígéret szerint kapok egy dedikált könyvet: A sivatag szeme a címe.
Nem tudom, hogy mit tartalmaz a regény. Elsőre nekem a sivatag szeme egy mély nézésű kút, melyben a ciszternákkal szemben „élő víz” folyik. Azért „mélynézésű”, mert a sivatag általában nappal forró, és nincs az a vízforrás, mely a környező 50 fokot túlélné. Ám a sivatag szeme nemcsak mélynézésű, hanem mint egy fiatal nő festi is magát. Hosszú szempillái a kút környezetében álló pálmák. Az alsók talán fügebokrok. A kékre festett szemhéja a bluegrass, a gyepszőnyeg, na jó, némi greengrass is akad ott. Legyen kékeszöld. Közvetlen közelében jó élni. Ez a környezet a szép arc. Kontúrok határolják, mely egyben a – kitalálhattátok ennyiből – az oázis széle. Így áll össze tehát a sivatag, a szem, a forrás, az emberi arc, a szép nő festett szeme valósága. Eddig méltatlanul hanyagoltam a lehetséges állatokat is, melyek egy oázisnak egészen biztos, hogy szerves részét képezik. Hát legyen. Az állatok és a törzs emberei a képben az arc szexepilje, az anyajegyek, gyöngysor a homlokon, vagy fülbevaló, s ha ez nem elég, szeplők is bőségesen.
Várom a könyvet címemre. Addig talány az egész.


PRAE
Mama-Papa „nótá”-jára

 

Mária – pária

márga s párga

már – pár

Maris – Paris

maca – paca

macák – pacák

málinkó – pálinkó

mája – pálya

mama –  papa

máma – pápa

maraszt – paraszt

marasztal – paraszttal

Marcella – parcella

már huzamos – párhuzamos

Mark – park

márna – párna

mart – part

mártás – pártás

Márta – párta

már tag – párttag

matt – patt

medál – pedál

meddig – pedig

mék – pék

mer – per

merem – perem

mersze – persze

méter – Péter

mór – pór

mosta – posta

most ás – postás

múlt – pult

mulya – puja

melle – pele

málik – pállik

misi – pisi

mocskol – pocskol

mint –pint

méz – péz

metró – Petró

mér – pér

 

Radnóti M. névgyűjteményébe:

A Harangszó c. óbudai evangélikus lap 2003. márciusi számában olvasom a legutóbb kereszteltek névsorában a következő nevet: Hiszékeny Bendegúz. Hát?

És legyen itt egy pályatévesztő: Pléh Csaba pszichológus. Háááát????? Ma a jezsuiták Hunya Dániel SJ-re emlékeztek misén, mert e napon még 1957-ben elhunya. Egész életében alkalmatlan lett volna arra, hogy megfeleljen a kritériumoknak R.M. dossziéjában, halála óta azonban  frankó a neve. Persze álmában, avagy, amikor ő volt a hunyó, beillett volna, egyébként nem.  

Na jó. Álljon itt még egy névike.

Ismeretesek ezek a nevek: Kerékgyártó, Szíjjártó, Sövegjártó.

Magamat olykor afféle Szövegjártónak tekintem.

            

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr165168140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B. Szabi · http://sub-rosa.freeblog.hu 2008.10.14. 18:40:45

A Sivatag Szeme a klasszikus angolszász stílusú krimi és az egyiptomi kalandregények stílusjegyeinek keveréke. Míg meg nem kapod, ímhol egy kis ízelítő: http://www.ekultura.hu/mutat.php?id=4305

Ismeretlen_11533 2008.10.15. 09:00:05

Köszi!

Ismeretlen_47937 2008.10.16. 08:29:32

Gratulálok! A 12 perces előnynek sok oka lehet... az egyik, hogy az én latinom csakis önművelés eredménye. Vagy hamararabb fogtál hozzá, vagy a csillagok és a Hold állása neked kedvezett. :) Mindent összevetve mindeketten nyertünk, ez a lényeg.

Ismeretlen_47937 2008.10.16. 08:32:36

Más: a fiam szintén Bendegúz névre hallgat. Családnevünket szlávból átferdítve a Dicsekvő jelentéssel bír. :)

Ismeretlen_11533 2008.10.16. 10:00:17

1. Én is gratulálok, a 12 percről csak azért írtam, mert ennyit megér mint poén. Véletlenszerű, és nincs jelentősége. 2. El nem képzelem ezt a vezetéknevet. Oroszból fordítva ilyesvalami volna: Hvalitnij. :)

Ismeretlen_47937 2008.10.16. 19:33:35

Inkább a Hvasztaty...időközben csiszolódott formájára kell gondolni...

Ismeretlen_11533 2008.10.17. 07:23:06

ühüm
süti beállítások módosítása