Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2008.11.07. 08:44 emmausz

Utoljára

A fogyni akarás folytatódik (Mit nem adnék, hogyha fogynék!)
POST
Az emberek különféle megrögzöttségekkel küszködnek. Jó részük azzal a kettővel, mely engem is utolért életemben. A dohányzás és a jókat kajálás. Az előző várható következményeitől egyszer úgy megijedtem, hogy ijedtemben abbahagytam a dohányzást. A jóféle ízekhez máig kötődöm, és mivel nem vagyok válogatós, ez a kötődés túlontúl meglátszik rajtam. Korom előrehaladtával egyre inkább nyilvánvalóvá lett, hogy a súlyomtól is meg kell ijednem. Elég méltatlannak gondolom, folyvást kulináris ügyekről tárgyalni, de most még egyszer megteszem.
Mindenekelőtt hadd említsem meg, hogy mégis nagy különbség van a cigarettázásról való leszokás és az evés mérséklése között. Keveset dohányozni sose tudtam. Ez is volt a baj. Ha abbahagytam, az mindig csak úgy sikerült, hogy nem szívtam el semennyit se. Gondoljátok meg: Lehet-e semennyit se enni? Nos ezért nehezebb a fogyás. Tovább nehezíti, hogy ha abbahagyom a bagózást, kezdem megint érezni az ízeket. Hamar kilókkal nehezebbé leszek, mert megjön az étvágyam, s lehet, hogy az anyagcserém is úgy változik, hogy az súlygyarapodáshoz vezet. Egyvalamiben azonban mégis közös a kétféle elvonás. Egyik sem kerül pénzbe. Akármennyit nem dohányzok, ingyen van. Akármennyit nem eszem, megspórolt jövedelem.
Nos, tegnap délután nem voltam éhes, és ezért nem is ettem szinte semmit ma reggelig. Tücsivel beszélgetve arra jutottunk: nem szabad abból kiindulni, hogy minden élelmiszert „be kell fejezni”, magyarán, a maradékokat befalni csak azért, hogy elfogyjon. Szemléletmódunkat kell átállítani arra, hogy ha túl sokat vásárolunk, túl sok ételt készítünk, az meg fog romlani, le fog járni a szavatossága stb. S hagyni kell veszni. Inkább kárba menjen, mint pocsékba – hogy ezzel a tréfás és kifordított szólással éljek. Ez az ára annak, hogy beálljon vásárlási, főzési ingerenciánk egy másik mértékre, egy takarékosabbra. Ennyit a módszerről.
Éjjel arra ébredtem, hogy kissé mélyebben lélegzem, merthogy üres volt a gyomrom. Ha még üresebb volna, még inkább megszűnne tüdőm renyhesége. Jó érzés volt ez. Ma reggel könnyebben is közlekedtem valamivel, mint tegnap. Jó ez a trend.
Meglepő módon ma ezt olvasatott fel Páltól: „Sokan úgy élnek, mint Krisztus keresztjének ellenségei. Végük a pusztulás, istenük a has, dicsőségük az, ami gyalázatuk, eszüket a földieken járatják.” Továbbá „Ő [ti. Krisztus] azzal az erővel, amellyel mindent hatalma alá vethet, átalakítja gyarló testünket és hasonlóvá teszi megdicsőült testéhez.” (Fil 3,18–21)
Na ez az, ami kell nekem!
Tegye!
Nem gondolom ugyan, hogy istenem a hasam, de enni csakugyan szeretek, és mindenféle ízeket kedvelek. Mindazonáltal nem siettethetem miatta a végemet.
Most reménykedem.
Végül újra ígérem, hogy az evésről többet nem írok.
Ez a kérdés csak fontos, de nem ez a legfontosabb.
* * *
Persze ez se fontos, csak feltűnt: Olvasom a holnaputáni hetilapban a képaláírást: Lyoni látkép a Saonéval. (ÚE nov. 9.) Hát ez nem stimmel, de nagyon nem. A folyó nevét így ejtjük: Szón. Helyesen így írták volna: Saone-nal. Az csak hab a tortán, hogy a francia Saône-t ír.
* * *
Délután villamos-székbe ültem.
Áram is volt.
A végállomáson aztán leszálltam.
* * *
Tegnapelőtt megírtam, hogy a Szépvölgyi úti HÉV-megállóban egy fémtízes hever a sín mellett. Jelentem, hogy már nem hever ott, mert fölvettem.
De két napig
tényleg ott volt.
Miért?
Kevesen olvassák a blogomat azok, akik ott szállnak fel?
Ennyire semmit nem ér a pénz?
Senki nem utazik onnan.
Biztos snassz lehajolni egy tizesért.  Még csikkszedőnek vélnék az embert.

PRAE
A konfliktusok megoldása újabbakat generál
Elmentem a köszörűshöz a kenyérszeletelő késekkel éleztetés céljából. Mivel húsz forintba van centije, egy kés 320 forintba került. Pengeélesen hoztam haza a késeket.
Gyermekünk egyikkel kenyeret vágott – meg a hüvelykujját. Mutatta a sebet, kérve, hogy vegyek Salvequick-tapaszt. Vettem. 320 forint volt a tasak leukoplaszt. Hát, íme: a konfliktusok oldása újabb konfliktusokat szül, vagy ahogy a klasszikus – Karinthy – írta: Aki megveszi a házat, megveszi a poloskát is. . . valamint: Tetvestől ne kérj kucsmát.
PLAKÁTOK-kal háborúzom
Óriásplakát, rajta attraktív hölgy egy szál alsónadrágban (betétreklám).
Alatta a felirat: A JÖVŐ HÉTEN LEVESZEM.
Olvasván előzőeket, egy gondolat bánt engemet: Tessél már mondani, addig hogyan oldod meg a szükséges dolgokat?
Egy hét múlva átragasztották: DEHOGY VESZEM LE! Olyan kényelmes. Ilyesvalami a felirat. Na, ettől a felirattól fokozódott csak igazán műaggódásom. Ha nem veszed le, csak ront a helyzeten.
A csuklós busz oldalán hatalmas felirat: Egyen teát! Tudom, a jó reklám meghökkent, és egyúttal reméli azt is, hogy általa „átjön” az üzenet. Íme, ez jött át: „Tudják, mit? Menjenek a fenébe!”
Emmeg egy óriásplakáton fityeg: AZ ÉLET MOBIL. Azonnal kapcsolok: A HALÁL STABIL. Halál a mobilra! – mert meghalasztja az életet, s a virtuálisat élteti.
humorok a netről 2002:

  • Már csak hányni jár belém a lélek.
  • Ahány ház, annyi baj legyen.
  • Mai álmomat így definiálom: De fini álom!
  • Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tűnés a járdáról!
  • Csak a hülyék agresszívak. Elhiszed, vagy kiverjem a fogaidat?
  • Rengeteg hátránya mellett van egy csomó rossz tulajdonsága is.
  • Nem szép, de öreg.
  • TV-torony jeligére zongoraszállítókat keresünk.
  • Rakd sebességbe az agyadat, mielőtt elindítod a szájadat.
  • A rest kétszer fárad, a szorgalmas egész életében.
  • A filozófia feladata, hogy kérdéseket keressen a meglévő válaszokra.
  • Lehet, hogy a Hold kisebb, mint a Föld, de messzebb is van.
  • Fiatal az, akinek fogalma sincs róla, hogy a régi szép idők az most van.
  • Jól az alszik, aki nem érzi, hogy milyen rosszul alszik. (P. Syrus)
  • Azért iszom, hogy mások érdekesek legyenek.
  • Előttem áll az élet. Nem látok tőle semmit.
    Szerelmes vers

    Nem én voltam, írta más
    ezt a kedves csasztuskát.
    Egy bizonyos, hogy nem más,
    mint egy bizonyos Tamás:

    Nem le-
    het a
    Márta
    másé,
    mert a
    Márta
    már Ta-
    másé.


Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr155168175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása