Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2009.09.27. 12:52 emmausz

A kert

Ma a plébániakertben tartottuk az agapét. Mivel nemrég felfrissítettem ismereteimet, közhírré tettem, hogy a kert szó perzsául paradisa, ergo a Paradicsomkert kert-kert, tehát ugyanúgy redundancia, miként a bacon-szalonna is az.
Sajnáltam, hogy a főkertész nem volt jelen, mert ő hasonlít legjobban az első emberre, amennyiben a növényeket nevén tudja nevezni, nem úgy mint én, aki lát lila, sárga, fehér, piros és bordó virágokat.
Továbbá sajnálom, hogy nem vittem magammal a fényképezőgépet. Jó makrók kínálkoznak, amíg „nyílnak a völgyben a kerti virágok”.   
De ha már itt a kertben éreztük jól magunkat, megtudtuk a kert gazdájától, hogy négyszázféle növényfaj leledzik a kertben, ezek közül ötféle fű.
Egyebekben – az előzetes becsléssel ellentétben – sokan eljöttek. Még szerencse, hogy magammal hoztam otthonról a sütiket, mert kevés lett volna az előkészített kvantum.
Tegnap ugyanis esküvő esett, és kertyparty. Állítólag tizenkét torta volt rengeteg apró süteménnyel vegyest. Édesek és sósak egyaránt. Az újdonság erejével hatott az Amerikában általánosan honos szokás: Ívelt, virág-girlanddal és szalaggal díszített kapu, melyen átbújik az ifjú pár. Én is átbújtam alatta, és biztattam mindenkit, hogy kövessen, mert az ugyanúgy jár, mint én. Miért, te hogy jártál? – érdeklődtek a többiek. – Átértem a kapu túloldalára – válaszoltam korrekten.
A tegnapi mókákról csak azt jegyzem meg, hogy hárman próbálkoztunk nyitásra bírni Kata ablakát, mert csak bukóra jár. Mikor rájöttem, hogy szétszedés nélkül nem lehetséges, inkább lementem, hogy a fentmaradók munkálkodását lefotózzam. Már fent vannak a képeim között. Kati elmondta, hogy mérhetetlenül bosszantja az eset, mert nem tudja kívülről megtisztítani az üveget. Mindjárt előálltam javaslatommal: Most tizenketten vagyunk rajta kívül. Egymás hegyibe ülünk hatan-hatan, ő felmászik rajtunk, és nem létezik, hogy nem éri el az üveget hetedikként. Mivel elutasította, még megkérdeztem: Hogy érte el, hogy ne nyíljon az ablak? Az én ablakom sokkal koszosabb, de sajnos nyílik. Így muszáj volna megpucolnom. No, erre az okfejtésre kezdett elkomorulni, így hát gyorsan témát váltottunk.  
Most viszont csakugyan adok neki egy hasznos tippet. Felmegy a rézsűre az ablakkal szemben, fogja a kerti slagot, és jó erős vízsugárral megkínálja a bezárt ablaktáblát. Fogadjunk, hogy lemossa a koszt. Ha nem bízik a módszer hatásosságában, még fokozhatja az eredményességet, ha autó-ablakmosót vagy egy flakon „Tükör” ablaktisztítót önt felül a bukóra engedett ablakra, és aztán mossa le a sugárral. Nehogy már ne legyen tiszta utána.
Aki hallja, adja át tippemet neki!                      

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr335168620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása