Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2010.05.25. 20:53 emmausz

Hűvös május

Hűvösre sikerült az idei május. Ma találkoztam az első szúnyoggal. A balkarom tetszett meg neki, de öröme nem teljesedett, mert hamar befejeztem az életét.
Korábban az volt a szokás, hogy május elején megjött az első szúnyoginvázió. (Nem hiányoznak, csak jelzem az időjárás szélsőséges voltát.)
Ma jégeső esett, szélvihar kíséretében, majd kiderült az ég, két szivárvány versenyezett az égen egy időben, előtte pörkölt a nap, még se éreztem, mert kellemes szellő hűtötte karomat, arcomat gyaloglás közben. Átmentem a Népsziget északi felére, majd visszakutyagoltam kellemes tempóban a kellemes időben.
Végeztem a második Sárközi-könyvvel is. Rendhagyó, párhuzamos történéseket jelenít meg. Naplószerűen ír nyugati emigráns életéről, párhuzamosan levélrészleteket közöl, melyeket anyja, Sárközi Márta írt hozzá.
Mit mondjak, nem hagyott unatkozni egy percre sem. Ráadásul megmutatta a művészvilág egy szeletét, és korképet festett az 50-es 60-as évekről.
Van a mi családi életünknek is egy szelete, szüleink levelezése, melyet digitalizáltam. Eddig Mica használta fel – emlékezetem szerint – egy „beadandó”-hoz, és nagy elismerést kaszált vele.
Sárközit olvasva ingerenciám támadt feldolgozni ezeket a leveleket. Persze egészen más társadalmi szituációban keletkeztek a mi családunk levelei, nem is engem, hanem nagyszüleimet szólítják meg, nem is gondolok naplóra, mint SM, de kommentárra igen.       
Eszem ágában sincs azt a hangulatot elővarázsolni, amely a bohémek világát jellemzi, pusztán szabad asszociációimat tenném hozzá a levelekhez, én, aki keletkezésük idején 10 éves gyerek voltam.
Hadd dolgozzanak azok a levelek, ha már egyszer megírták őket.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr665168926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_21152 2010.05.25. 22:40:27

Hozzá teszem, hogy csak annyira használtam fel a levelezésüket, amivel a korrajzot meg lehetett festeni. Tehát inkább a társadalom leírását emeltem ki az ő szemszögükből. A belső, intimebb családi részeket nem. (Ezt megnyugtatás végett is írom, mert hátha valamelyik családtag olvassa, és nem örülne neki.)

Ismeretlen_11533 2010.05.26. 10:32:57

Köszi a kiegészítést. Így korrekt.
süti beállítások módosítása