Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2011.01.24. 07:17 emmausz

Leszerelés

A múlt év zömében heti konzultációkra jártam a szerkesztőségbe. Ezek – többek között – arra is alkalmasak voltak, hogy összeszedegessem azokat az eszközöket, melyeknek végső távozásom után itthon is hasznát vehetem. Hétről hétre elhozogattam őket. A lomok egy részét kidobtam a szemétbe, s azokat, melyeknek később mások hasznát vehetik, otthagytam az asztalon, az asztalban, az ablakmélyedésben.
Mindez azért foglalkoztat kora reggel, mert álmomban is búcsúztam munkahelyemtől, de ez immár egy hangstúdió volt. Itt is maradtak a falon hasznavehetetlen dísztárgyak, lomok. Az asztalon hangkazetták, felvételek, címek-szerzők feltüntetése nélküli anyagok ömlesztve és beazonosíthatatlanul. Összeszedtem a visszaváltható palackokat egy helyre, lerámoltam a falakról a porfogókat. Érdekes módon volt ott egy elektromos zongora, (tényleg a zongora szokásos elöl csapott egyenes, egyébként a húrok hosszát követő hagyományos és jellegzetes, semmi másra nem hasonlító ívelt zongoraalakú valami) egy vastagabb test. Ezt sajnáltam otthagyni, mert mindent tudott (hangszínek, ritmusképletek, talán még kottanyomtatója is volt, mely kívánságra lekottázta az éppen játszott darabokat. Persze demo üzemmódban is dolgozott, éspedig úgy, mint egy korábbi gépzongora.). Mindenesetre annyira nem nőtt a szívemhez, hogy habozás és minden szívfájdalom nélkül ott ne hagyhattam volna.
A stúdió népesebb társaságában tébláboltam még egy ideig, majd bejelentettem a főnöknek, hogy itt az idő, most, vagy soha, én bizony lekopok kerülve az ovációt, és a szentimentalizmus bármiféle megnyilvánulását. S lőn. Lőn, hogy távoztam zajkeltéssel foglalkozó munkahelyemről. Alighogy bevágtam az ajtót, ránézek az órára.
Öt órát mutatott a digitális, zölden villogó időmérő.
Tücsi ma dolgozik, keltenem kellene, ha már magától nem ugrott ki az ágyból. Én még egy időre visszadőltem. Azon golyóztam, hogy hogyan lehet az, hogy nem létező dolgokat megálmodok, mintha léteznének, és a legmélyebb valóságot nem: nevezetesen azt, hogy hogyan néz ki Isten, milyennek képzeljem el, hogyan szólít meg, hogyan reflektálok valóságára. Annál is inkább foglalkoztatott ez a kérdés, mivel hiányos teológiai műveltségem ellenére annyi régóta világos előttem, hogy az ember Istenre nyitott lény (capax Dei), aki képes felfogni, képes felismerni, hogy csakugyan létezik AKI VAN, ráadásul magán hordozza az istenképmásiság jegyeit (imago Dei). Persze felvetésemre nem jött megvilágosodás. Újra csak annyi, hogy miképp a hal sem érzékeli, hogy tenger (folyó, tó stb.) veszi körül, tehát nem reagál az őt éltető közegre, így az ember sem látja be, hogy éltető levegő veszi körbe, és ugyanígy Isten (benne élünk, mozgunk és vagyunk) vesz körbe mindnyájunkat – sőt bennünk lakik – egészségben és betegségben, jó- és rosszlétben, szép és csúf időben, ifjú- és vénkorunkban, „hajnalban, s ha hull a hó”. Ennek a tudatától van az, hogy a hívőnek „kedve mindig jó”.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr945169227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása