Az útfejlesztés – gondolom, pénz hiányában – általában a kátyúk betömködésére volt csak elég. Mindenesetre vagy húsz éve elkészült egy rövid szakasz flaszterezése, amely ívben kanyarog a Szentendrei út felé. Mielőtt odaér, kétfelé ágazik: Az egyik logikusan a város irányában balra a közlekedési lámpa tövéhez tereli a forgalmat egy sávos úton, amely tábla nélkül is arra utal, hogy szembejövő fogalom értelmetlen. (Azért néhányan naponta óvatosan megpróbálják. Ebből emlékezetem szerint sose támadt vita.) Ám a másik ága kétsávos, és eredetileg arra szolgált, hogy beengedje a városból hazatérőket, másrészt lehetővé tegye, hogy a Szentendrére igyekvők jobbra rá kanyarodhassanak az útra. Utóbb valaki kitalálta, hogy két sáv ide, két sáv oda, megtiltsa a jobbra kanyarodást. Két módon hozták tudomásunkra. Egy behajtást tiltó táblával, másrészt az útpadkát is megváltoztatták. Ha jobbra akarsz fordulni, le kell zökkenned a járdaszegélyen. Nos, történt, hogy valaki nekiment a behajtani tilos táblának, mely kiszakadt tövestül. Mivel senki nem pótolta, az autós társadalom élt szabadságával, és a jobb sávot használva a zökkenést is vállalva évekig kikanyarodott a Szentendrei útra, mint korábban is.
Valakiknek ez nem tetszett. A napokban új tábla tiltja a sáv használatát, s balra terel mindenkit, a lámpához a város irányába. Ha tehát kifelé kívánsz nyomulni a fővárosból, elkocogsz a lámpához, ahol van egy szintén lámpázott sávod a jobbra kanyarodáshoz vagy vállalod a pénzbüntetés rizikóját.
A dolog azért eszetlen, mert egy sávot kihasználatlanul hagy, miközben a másik irány terhelése óriási. A fél lakótelep ezen az úton indul a városba dolgozni. A logikus az volna, ha a kétirányúsítást visszaállítanák a jelenlegi egy helyett. A járdaszegélyt elbontanák, hogy meggyorsítsák a forgalmat.
És még néhány téma csak kikívánkozik belőlem:
A város irányába mutató út végén 25 éve minden áthaladó kocsi zökken, mert van egy járdaszegély, amely a zavartalan haladást fékezi. A másik még furcsább tény. 25 év alatt se sikerült néhány lámpatestet felszerelni az inkriminált szakaszra. Este mind a kihajtás, mind a behajtás töksötétben történik. Hogy lehet ezt nem észrevenni?
Mindezt tudatlanságom beismerésével írom. Nem ismerem a jelenleg folyó vasúti töltés felújításával járó közlekedési változtatások tervezett rendjét. Egyszer ugyanis lesz autópálya az Újpesti híd mellett, s ez a Szentendrei útba csatlakozik be valahogyan. Csak ki kell várni, hogy egyszer megépüljön.
Reggel mondom morgolódva Tücsinek: A Bogdáni útig parkolóórákat szerelnek és díjat szednek. A helyi újságból már tudni lehet: a helyi lakosoknak olcsóbb lesz a parkolás. Ez egyféleképpen lehetséges, ha nem csúsztattak a hír közlői. Az önkormányzat fizet a lakóknak, akik idáig ingyen parkoltak saját kerületükben.
Zárásképpen egy jézusi történetet ismétlek. Korábban már mintha leírtam volna. Ugye kétezer évvel ezelőtt szemére vetették a hivatalosságok Simon Péternek, hogy nem fizet sem ő, sem a Mesterük templomadót. Ekkor „Jézus Péterhez fordult és megkérdezte: Mit gondolsz, Péter, a föld királyai kiktől szednek vámot vagy adót, a fiaiktól vagy az idegenektől? Ő azt felelte: Az idegenektől. Jézus erre így szólt: Akkor tehát a fiak mentesek. De hogy ne botránkoztassuk meg őket, menj a tengerhez, vesd ki a horgot, és fogd ki az elsőként kapó halat. Nyisd ki a száját, s találni fogsz benne egy sztatért. Fogd azt és add oda nekik értem és érted.” (Mt 17,25-26)
Mintha megállt volna a fejlődés. Sőt, mintha ott se tartanánk. Mit gondolsz, Simon, a mai földi királyok kiktől szednek adót: a fiaiktól vagy az idegenektől?
2014.01.23. 07:41 emmausz
Az utakról
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr315777757
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek