Minden évben ugyanaz. Állami zászló, beszédek, tisztavatás, katonazenekar, díszelgés, kismesterségek bemutatkozása, a nemzet kenyeréhez a lisztnek minden tájegységről való összehordása, ünnepi szentmise, Szent Jobb-körmenet, letargikus szövegű énekeink felvezetése, este tűzijáték. Idén is ez lesz. Talán egy ponton változik a műsor. István neve napját nem ünnepeljük ma, hanem 10 nap múlva, felesége születésének kerek számú évfordulóján. Érdekes napnak ígérkezik az augusztus 30. Ilyenek zsúfolódnak össze: A Szeretetláng mozgalom egész napos bemutatkozása Máriaremetén. Ákos esküvője, ha jól tudom, a szomszéd lányának az esküvője a délután derekán (jól tudom). S a már említett névnap-születésnap együtt, sőt ha akarom, még ide citálható a Mária névnap is.
De addig.
De ma.
Ma megérkezett plébánosunk, s visszatért a misék szokásos rendje.
Ma sütőbe kerül egy meglehetősen nagy kacsa (és ez nem hírlapi kacsa). Elfogyasztásának kettős haszna van. Nem foglalja tovább a fagyasztó tekintélyes részét, s előállt egy alkalmas sokaság az elpusztítására. Próbálom összeszedni, ma hányan (l)eszünk. Mi ketten, Zsuzsáék négyen, Elviék is. Ez csaknem tíz fő. Azért nem annyi, mert Domi még nem él kacsapecsenyével, s saját dióhéjra emlékeztető fekvőszékéből fogja szemlélni lakomázásunkat.
Ma szép pirosbetűs ünnep van, dunsztos idő, kiszámíthatatlan erősségű esőzésekkel tarkított.
Ha valamit elengednék, az az obligát tűzijáték, amit nem élvezhetünk a távolság miatt, a közelség pedig fáradságos, komfort nélküli s némi veszéllyel jár. Egy biztos, hogy sok pénzbe kerülnek a pukkancsok ezrei, és kiskoromtól eltekintve, amikor csodálkoztam a sötét égen kibontakozó fényességek láttán, sose értettem, hogy mitől akkora durranás az évenként ismétlődő show-műsor. Néhány százmillióba kerül, a tűzijáték koszolja a levegőt, és nincs különösebb haszna.
Megnézzük a tévében?
Tegnap mindenesetre kitűztem házunk trikolórját. Ez 25 éve az én feladatom.
Direkt a francia-balkonunk alá szerelték a zászlótartó hüvelyt.
Összefoglaló az MTörv 23-hoz. További törvények.
1. Kizáratik az istentiszteletből
– az összezúzott herezacskójú férfi
– akinek a hímvesszőjét levágták
– a fattyú
– az ammonita, a moábita.
2. A táborból távoznia kell egy napra a magömléses férfinak, hogy megtisztuljon.
3. A tábor területén tilos a szükség végzése. A táboron kívül végezze mindenki a dolgát, s ásóval temesse be, amit csinált.
4. A hozzád menekülő rabszolga a tiéd lesz. Fogadd be!
5. A kéjelgés mindkét nem részéről utálatos az Úr előtt.
6. Kamatot csak idegentől szedj!
7. Az Úrnak tett fogadalmadat tartsd meg!
8. Más szőlőjéből jóllakásig csipegethetsz, de kosárral nem vihetsz el belőle. Más gabonájából szedhetsz kalászt, de „sarlót nem lendíthetsz embertársad szántóföldjén”. Közöm. Nagyjából érthetők ma is az egykor kialakított törvények, némelyikük azonban nehezen magyarázható.
Kirajzolódik közben a törzsi társadalom képe. A legfontosabb az Úr, köré szerveződnek a kiválasztott törzsek, s e körön kívül az eltűrt és az utálatos idegenek. Az Úrnak kijár a feltétlen tisztelet, parancsainak megtartása. A szeretet és törődés a centrumtól kifelé haladva csökken. Ezen változtat Krisztus eljövetele: Mindenkit magához kíván vonzani az Úr.
2014.08.20. 10:58 emmausz
Augusztus 20.
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr246620185
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek