Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2019.12.14. 10:07 emmausz

El vagyok bűvölve

Az úgy történt tegnap, hogy eszembe jutottak Kinks-számok. Nosza, leültem a billentyűs hangszerhez, sőt le se ültem, s elkezdtem néhányukat lejátszani. Az egyik aztán a fülemben maradt, és vele feküdtem le este, vele keltem reggel. Jó sláger sometimes, de ennyire… A szám egyébként a Sunny Afternoon. Mivel 1966-ban keletkezett, már csak olyan veteránok emlékeznek rá, mint jómagam. Biztosan hallgattuk a főiskolán, hiszen akkor kezdtem oda járni, és akinek magnója volt, nem röstellte behozni, a 10 kilós jóságot, hogy az aktuális angol számokat bömböltesse a szünetekben.  Most megkerestem a Kinks-CD-t. Az szól mellettem. Ami azonnal feltűnik: a számok szólnak valamiről, van elejük, van közepük és van végük. Ma ez nincs így.
Egy másik számukkal próbálom kiütni, a Don’t You Fret-tel. Úgyis arra kér, hogy ne legyek dühös. Egyébként nem vagyok az, mert CD szól, amelynek az az előnye, hogy nem kerül mellé egy csomó hirdetés, mely szinte mindig élemedett koromnak szól. Mert aki Kinks-zenét hallgat, az öregúr, s ha öreg, valószínűleg prosztatabántalmai vannak, s ha nincsenek, akkor kettes típusú cukorbeteg, de ha az se volna, akkor meg kardiológiai vagy keringési zűrökkel küszködik, és szinte biztosan eltávolítandó szemölcsei vannak miközben fogyásra szorul.
Az internet egyre tolakodóbb, de az is lehet, hogy mi vagyunk egyre mohóbb fogyasztói a netnek, a FB-nak, az e-maileknek stb, stb.
Megosztottam egy okostelefon-használó párról szóló GIF-et. Ez azt mutatja, hogy vonja ki a fejünkből az okosságokat a kockatelefon, illetve tölti belénk az információkat – a néhány szükségeset és a mérhetetlen tömegű feleslegeset, ártalmasat.
Most meg egy meg nem erősített hír az információáramlás kutatási anyagából: 2018-ban percenként
3.88 millió Google keresés volt,

4.33 millió videót néztek a YouTube-on,
159 362 760 e-mailt küldtek,
473 000 Twitter üzenetet küldtek és
49 000 fényképet tettek föl az Instagramra.
(Sang Yup Lee, Scientific American magazine – December 2019., page 28)
El vagyok bűvölve – mondaná rá mrs. Mabel a Csengetett Mylord-sorozat mindenesnője.
Ez „nagyobb statisztika”, mint amit én jegyeztem meg az egykori földrengés kapcsán, amikor is a kialakult porfelhő miatt 90 000 repülőjárat maradt ki Európában egy hét alatt.
Szegény gazdag új világ! Hova rohansz? Hová rohanunk?

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr4815351830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása