Tegnap felkerestük a fiatalokat P.csabán. Hetek óta nem találkoztunk velük. A kánikulával dacolva autóval érkeztünk (a M. Coltban nincs légkondi). Vittünk magunkkal egy ventilátort, mert náluk az alsó szint felújítása folyik, az emelet pedig nagyon meleg. A dolog érdekessége, hogy az ő ventilátoruk nem indult, beragadt. A problémát régóta ismerem. Többnyire olajozással kikezelhető a rendetlenség. Kértem hát műszerolajt, szétszereltem a szükséges mértékig a masinát, hogy megolajozhassam a bronzperselyeket a tengely mentén. Mellém szegődött Levi unoka, aki látta az egész folyamatot, és azt is, ahogy életre kel a masina. Együtt örültünk az eredménynek. S ami talán fontosabb. A fiú ezután tudni fogja, hogy mit tegyen hasonló esetben. Immár két ventilátor szárította rólunk a verítéket a nap hátralevő részében, hatásukat csak az érkező szél múlta felül.
A találkozást fontosnak értékeltem, mert az unokák közlési vágya úgyszólván kielégíthetetlen. Egyik tornamutatványait akarja bemutatni, a másik a haját vizezi, hogy különféle frizurákkal kápráztasson el bennünket, a harmadik két babát tesz az ölembe s mesét kér.
Meghatódtam azon, hogy R. (3) spontán kezembe nyomott egy héjatlan pisztáciát, hogy egyem meg, mert finom. Búcsúzáskor még két puszit is kaptam tőle.
***
Isten antropomorf s egyben végtelen.
Mindig ébren van. Mindent érzékel. Mindent lát.
A mindig emberi fogalom. Mivel Isten az „idő felett áll” mintegy örökké tartó jelenlétben, felőle nincs mindig, múlt és jövő. Azok csak emberi tapasztalatok a matéria létezéséből fakadóan. Az anyag mozgása időben történik. A megdicsőült test éteri, áthatol az anyagon. Más tulajdonságai vannak, mint az e világi testnek.
Az Isten háromszemélyű, mégis egy. Az ember vagy nő, vagy férfi. Mind a kettő ember, de mivel mindenkinek neme van, nemtelen ember valójában nincs. Amint ember születik, az vagy nő vagy férfi. Az ember szerelmének gyümölcse a harmadik. (Itt is három az, ami egy.) Egy test lesznek, és ez az életfakadás reményével kecsegtet. A három: férfi, nő, gyerek, amely egy – család.
Az Eucharisztia hasonlóképpen van jelen mint a kenyérszaporítás. A második isteni személy Jézus, aki egy. Mivel minden konszekrált ostyában jelen van, így megszámlálhatatlanul sok alakban jelenik meg. Mégis egy. Ez értelemmel felfoghatatlan.
Az égiekhez küldött imák száma ugyancsak megszámlálhatatlan. Teszem azt a világ különféle pontjain párhuzamosan mondott rózsafüzért vagy egyéb közbenjáráskérést tartalmazó imát az égiek mind meghallgatják. Hogyan? Értelemmel felfoghatatlan.
A kívánságok egy része teljesül más részük nem. Mikor melyik és miért, vagy miért nem? A Gondviselés akarata teljesül, aki minden embernek örök életet szán, s nem örök halált. Hogy mikor mi válik javunkra, immanens világunkból nem követhető.
2021.08.16. 06:34 emmausz
Jelen
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr8716661334
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek