Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2022.10.07. 06:26 emmausz

Deske 80

Igen, Váli Dezső belépett a nyolcvanasok klubjába.
Ezért, vagy ettől függetlenül kiállítása nyílt (méghozzá most olyan, ahol nem lehet képet vásárolni), melynek ma van a finisszázsa.
Az erről szóló értesítést hétfőn megkaptam, és majdnem elindultam a zárást megtekinteni. Még szerencse, hogy a címet újra ellenőriztem. Akkor vettem észre, hogy nem hétfőn, hanem csütörtökön van a záró nap, amely alkalommal a megjelentek között osztogatja éppen elkészült kötetét.
A Deske.hu újabb évfolyamaiból szerkesztett könyv ez, melyet a festőművész megmért, és 1,48 kg-nak talált.
Amit végül el akarok mondani, hogy töröm a fejemet, kell-e nekem ez a könyv?
És arra jutottam, hogy igen, kell.
Bár anyagait mind ismerem, írásait mind elolvastam, és ennélfogva valahogyan bennem élnek, a képeinek a hozzáférése a gépen nehézkes. Hogy mikor mit tett fel honlapjára, a csoda tudja. Könyvben lapozva lényegesen hamarabb rá lehet találni.
Ezért megyek oda.
Egyéb könyveit megvettem, néhányukat tőle kaptam ajándékba. (A C. napló nincs meg.)
Érdekes ez az ember. Őt kellene megajándékozni, és ő nyomja kezünkbe ajándékát.
Kicsit olyan is ez, mint az ember születésnapja. Vajon annak kell ajándékot kapni, aki megszületett, vagy annak, akinek a jóvoltából megszületett. A dolog nem igazán megválaszolható. Az igazság ott van, hogy létünk forrása maga az Isten, aki a megszületésünkkor is tervét bontogatja általunk, és a végén is jelen van. Deske egyszer idős anyja kérdésére felelte: Halálod egyedi, olyan lesz, amilyet neked szánt az Isten. Hát erről van szó.
Isten éltesse őt (okt.2.), 7-én meg a saját feleségemet.
Coda.
Elmentem a kiállítást megtekintettem, a kötetet dedikálta a festőművész. A könyv tartalmát ismerem, s hogy másoknak is fogalmuk legyen stílusáról, idemásolom a 382 oldalas mű utolsó bekezdését:
2022, június 30. 12:59
Tegnap Fioretti imaközösségünkben szentségimádás után áldoztatok. Majd a többieket otthagyva át a másik szobába, Kata kel ágyból. Nagykanálba orvosi zselé, török bele hárommilliméteres ostyadarabkát. Amiből, avval én is megáldozom. Utána szorosan átölelve egymást, összesimulva, szótlan néhány perc. Akkor hárman egyek. E világon túli, leírhatatlan, eddig ismeretlen béke.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr3517948686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása