Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2023.05.10. 14:02 emmausz

Mondókától mondókáig

A jó gyerek mondókája:
Kést letettem,
petróleumhoz nem nyúltam,
az ollót visszaadtam,
konnektort nem bántottam…
stb, stb.
Az öreg nyugger mondókája.
A meccset megnéztem. (Real M. Manchester City 1:1) Spanyol gól Modric gólpasszával.
öt órát aludtam
gyógyszereimet bevettem
ágyunkat bevetettem
reggelimet bekaptam
Feleséget elkísértem
a klinikán tőle elbúcsúztam
hazafelé fotózgattam
könyvmegállóban kotorásztam (eredménytelenül)
tízóraimat megettem
feleség üzenetét átvettem: (10,45. túl vagyok rajta [szemműtét])
az ő ebédét félretettem
Második kávémat megittam
a 3 féle szózat játékot mind harmadik sorban megfejtettem
HOLLÓ
TALÁL
ÁLLAT
és kész
adósa vagyok a puzzle játéknak és egy eredményes mahjonggnak
Mindent összevéve: Hála Istennek!
***
Egy kis O. Henry:
A Cumberland-hegységben élő Folwell és a Harkness család vérbosszúja úgy indult, hogy szomszéd lelőtte Harkness vadászkutyáját.  Majd kiirtották egymást, s családonként már csak egy-egy férfi tag maradt életben. Hogy életben is maradjon, Cal Harkness NY-ba költözött. Folwell utána eredt, hogy kiirtsa. Ám NY.-ban a vidéki ember rettenetesen magányos maradt. Persze ilyen szövegekre nem volt vevő a NY-i polgár: »A Rankinsék disznai jóval nehezebbek, mint a mieink, csakhogy arra őfeléjük sokkal jobban lehet makkoltatni, mint itt minálunk…«   
Egyszer ráakadt földijére az emberforgatagban, s ráordított:
- Adjisten, Cal! Fenemód örülök, hogy találkoztunk! S csakugyan szívből megörült neki.
És még egy fricska a tőkések keményszívűségéről:
Azt álmodtam, hogy egy sereg jómódúnak látszó lélek közelében álltam, s hogy egy rendőr szárnyon ragadott, és azt kérdezte tőlem, hogy hozzájuk tartozom-e?
- Kik ezek? – kérdeztem.
- Hogy kik? – mondta. – Ezek vesznek fel munkáslányokat heti öt dollár fizetéssel. Maga is ehhez a bandához tartozik?
- Isten őrizz! – mondottam. – Én csak egy árvaházat gyújtottam fel és megöltem egy vak koldust a garasaiért.

Hát persze. Vannak a gonoszságnak fokozatai.

 



Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr1918120898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása