Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2023.07.08. 12:21 emmausz

Petőfi Sándor: A magyar nemes

/…Éltemet ha elpipáltam: / Mennybe visznek angyalok. / Én magyar nemes vagyok! // Igazából a mihaszna, léha életet karikírozza Petőfi.  Érdemes végigolvasni a verset. *Ld. alább. 

Aki el akar szontyolodni, annak a tévét ajánlom. Lényegesen több énpusztító hírrel fog találkozni, mint pozitív anyagokkal.
Aki pedig szórakozni akar, annak rendelkezésére áll a FB és társai, valamint az okos telefon. Egész életét a képernyő, illetve telefonja előtt töltheti, és kedvére szórakozhat a legkülönfélébb felvételekkel, rövid videókkal. Kikapcsolódását folyamatosan biztosítják. Az újabbnál újabb és régebbnél régebbi videók. Csupán az erre fordított idő megy veszendőbe. Pécsi Ritának és mindenki másnak igaza van, aki szerint a kütyükre szoktatott ember kötődése a kábítószerekkel való éléssel azonos erősségű.
Rá lehet szokni, és nehéz kilábalni az eszközök használata által kiváltott kényszerességből.
Ma mit írna a költő?
Életem, ha elkütyüztem, mennybe visznek drónomon. Én korunkhoz tartozom.
***
Néhány poén Kun Erzsébettől:     
- Mi van, Green doktor? Mitől ilyen bánatos?
- Attól, hogy amíg szabadságon voltam, az a mafla helyettesem meggyógyította az összes jól fizető betegemet.
*
- Nem tudok aludni, főorvos úr! Egész éjszaka nem hunyom le a szememet.
- Ja, barátom! Ha nem hunyja le a szemét, akkor hiába várja, hogy elaludjon.
*
- Az orvosom eltiltott a feketétől, mivel ha kávét iszom, nem tudok aludni.
- Na látja, ez nálam pont fordítva van. Én ha alszom, nem tudok kávét inni.
*
Azt írta az egyik újság, hogy ha az ember a szabad ég alatt alszik, nem szenved álmatlanságban. Igaz ez, doktor úr?
- Már hogyne volna igaz! De ha szobában alszik, akkor se szenved álmatlanságban.
*
A skót orvost faggatja barátja:
- Ha neked Vincent a neved, miért írsz a receptjeiden mindig csak annyit, hogy Vin?
Mire a doktor:
- Mert így az aláírásonként megspórolok egy csentet.
*
… és most: NYÁRI SZÜNET!!!
*
Petőfi S.: A magyar nemes
Őseimnek véres kardja
Fogason függ, rozsda marja,
Rozsda marja, nem ragyog.
Én magyar nemes vagyok!
 

Munkátlanság csak az élet.
Van életem, mert henyélek.
A paraszté a dolog.
Én magyar nemes vagyok!
 

Jól készítsd, paraszt, az útat,
Mert hisz a te lovad vontat.
Csak nem járhatok gyalog.
Én magyar nemes vagyok!
 

Tán a tudománynak éljek?
A tudósok mind szegények.
Nem irok, nem olvasok.
Én magyar nemes vagyok!
 

Van, igaz, egy tudományom,
Ebben párom ritkán látom:
Enni, inni jól tudok.
Én magyar nemes vagyok!
 

Milyen jó, hogy nem adózok.
Gazdaságom van, de nem sok,
S van adósságom, de sok.
Én magyar nemes vagyok!
 

Mit törődöm a hazával?
A hazának száz bajával?
Majd elmulnak a bajok.
Én magyar nemes vagyok!
 

Ősi joggal, ősi házban
Éltemet ha elpipáztam:
Mennybe visznek angyalok.
Én magyar nemes vagyok!
 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr2418162576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása