Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2023.08.18. 09:28 emmausz

Dávid Katalin 100 éves

Nincs egy éve, hogy megidéztem M. Twain regényének egy epizódját. Most csak utalok rá egy mondat erejéig:…egy csapat fiú és leány beszéltek arról, hogy milyen módon kapcsolódnak Tom Sawyerhez. …Egy kisfiú, akinek semmiféle szerep se jutott, azt mondta: - »Engem meg egyszer megvert Tom Sawyer!«
M. Twain hallatlanul sok humoros megfogalmazása közül kétségtelenül ez az egyik.
Amikor egy híres közéleti szereplő életéhez való kapcsolatukat emlegetik az emberek, mindig ez a jelenet jut eszembe.
A világ tényleg kicsi, és egyre kisebb lesz.
Akihez való kapcsolatomról meg akarok emlékezni, az Dávid Kata. Persze nem verést kaptam tőle, hanem értékes ajándékot.
- Első élményem egy szimpózium, amelynek ő is előadója volt. Ő értékekről beszélt: értékes gondolatokat továbbítva lendületesen, a szokott mosolygós arccal, mi meg ittuk a szavait. Alighanem a leginkább embernek való előadás az övé volt (a másik tán Lukin Lászlóé). Régi élmény.
- Egy másik élményem, Emlékiratok c. kötete. Alighanem a kéziratot én korrektúráztam. Így lehet, hogy megakadt a szemem a kézirat 130. lapján hozott dalszövegen. Röviden: az EMSZO-induló szövegét hozta, abból az emlékéből kiindulva, hogy a budapesti ostrom után egy romos ház lépcsőházában felfelé menet ezt az indulót énekelte. Hogyne csodálkoztam volna rá erre a néhány sorra. Szövegét apám írta, dallamát nagybátyám komponálta. A szerző tudomására hoztam ezt, s ő készséggel fogadta az adalékot. Megjelent a könyvében. A dallamát is ismertem, később lekottáztam, és fia révén elküldtem neki.
- A harmadik kapcsolódási pontunk: Felkérést kaptam, hogy újabb kéziratát vigyem gépbe. Sajnálom, hogy a felkérést elutasítottam, de ismerve hanyatló gépelési tudásomat, nem vállalkozhattam rá. Többet ütök mellé, mint nem.
- Most, hogy a művészettörténész írónővel készült interjút olvastam (MK), további minket összekötő adalékokra bukkantam. A Távlatok munkatársaként a jezsuiták visszaemlékezéseiről szóló kötetek nyomdai előkészítése is az én feladatom volt. Így megismertem a Kata által emlegetett szegedieket is, Hunya Dánielt, Müller Lajost, és Nagy Töhötömöt, utóbbi – mint kiderült – rokonságban állt vele.
Már csak annyit említek meg, hogy Bodnár Dániellel, az interjú készítőjével együtt szolgáltunk a Miniszerelnöki Sajtóirodán az Antall-időkben.
- Az EWTN tegnap páros interjúban emlékezett meg Kata 100. születésnapja alkalmából. Az interjúalanyokhoz is közöm van. Deme Tamáshoz baráti szálak fűznek, Prokopp Mária pedig készséggel segített, amikor kerestem a lehetőséget a Prokop Péter 100 c. album megszerzéséhez.   
Lám-lám, kicsi a világ.
Nagyon kicsi.
És benne mi valamilyen fokon mind rokonai vagyunk egymásnak. (Remélem, Mark Twain-nel is. : ))) 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr118195993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása