Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2023.09.08. 10:11 emmausz

Ötös HÉV, Árpád-hídi megálló

A HÉV Árpád-hídi megállója számos utam meghatározó helye. Itt találkoznak a hídon átvezető villamos- és buszvonalak, és a Budán maradó hegyi járatok is. A megállóban szomorkodik a Zichy-kastély, benne múzeum, előtte a Fő tér, háta mögött a megálló. Azért szomorkodik, mert időről időre megújított fehér falát elég gyorsan összefirkálják, akik képtelenek elviselni egy firkálatlan falfelületet. Itt jegyzem meg, hogy van ebben valami korunk kaotikusságra hajló trendjéből. Figyeljük meg, hogy a ruhaneműk zöme feliratos lett.
Minek? – kérdezhetném.
Miért kell az öltönyzakó ujjára kitenni, hogy hol készült?
Miért kell minden trikót zömmel angol felirattal ellátni?
Bár ma éppen egy magyar – vitorlást ábrázoló – trikóra lettem figyelmes: Csavargó volt a felirata.
A HÉV-megálló a Duna-parton van. Olyannyira, hogy az alsó rakparttól elválasztó kőmellvédet megmagasították az esetleges árvizek ellen védekezésül. A megállóval szemben az Óbudai szigeten lévő épületek egy részét felújították. Hálás fotótémák. (Többek között a szigeten van Hadrianus palotájának időt álló része.)
Felújították a hidat is, de az eltelt évek óta újra rozsdás lett.
A villamosmegálló is új. Hatalmas betontető emelkedik a várakozók fölé. Ormótlan és a minimal art minimumát hozza.
A hídtól délre található a Szent Péter-Pál templom. Gyerekkoromban – ötvenes évek vége - néhányszor átlátogattunk ide Zuglóból, hogy Mécs László prédikációit hallgassuk. Sok kedvelője zsúfolódott itt össze.
Diákként hosszabb-rövidebb időt a szomszédos Goldberger-gyárban dolgoztam. Utam naponta az itt álló Krúdy-ház előtt vitt el. Egy alkalommal hajnali ötre kellett a gyárban lennem. Az Árpád-hídon még nem járt a villamos. Gyalog mentem át rajta. Egyszer csak a hátam mögött szörnyen fújtatva kifacsart végtagokkal közeledett egy ember. Azt hittem, bolond. De nem. Sportoló volt: gyalogló.
Emlékezetem szerint életemben mindössze egyszer ültem motorkerékpáron. Dolgozótársam repített át a hídon, hogy hamarabb hazaérjek Zuglóba.
Az említett templom mellett 56 tiszteletére harangjáték muzsikál rendszeres időközökben. A híd északi oldalán található a Fő tér, ahol időnként rendezvényeket tartanak. Voltam már ott Adventi vásáron, fotóztam a körhintán boldogan lovagló unokáimat, de a kialakított műjégen siklókat is örömmel fényképeztem.
Még megemlítem, hogy ide helyezték át a 29-es busz végállomását is. Ez azért érdekes, mert ezzel a járattal közlekedtem a Rózsadombon keresztül a pasaréti Sodrás utcába lapszerkesztő koromban. Amiért nem szerettem ezt a megállót: ha tömegközlekedéssel mentem a Vörösvári úti rendelőbe – és ezt sose szerettem –, itt kellett átszállnom az 1-es villamosra.
Mondd már, hogy elég legyen a szövegből!
Köszi.    

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr2618210131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása